خلیلی: همگانی شدن سوارکاری شدنی نیست/واسطه‌ها باید حذف شوند

رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: به علت نبود امکانات همگانی شدن سوارکاری کار شدنی نیست.

خلیلی: همگانی شدن سوارکاری شدنی نیست/واسطه‌ها باید حذف شوندبه گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مسعود خلیلی در نشست خبری که امروز در محل فدراسیون سوارکاری برگزار شد گفت: یکی از ضعف‌های من و فدراسیون عدم اطلاع رسانی به موقع درباره رخدادها و اتفاقات سوارکاری است که امیدوارم این مشکل برطرف شود.
 
وی در ادامه به معرفی  کمیته‌های موجود در فدراسیون سوارکاری پرداخت و اظهار کرد: کمیته‌ها نقش مشورتی و عملی را در فدراسیون ایفا می‌کنند در آغاز دور دوم به فدراسیون حدود 17 کمیته وجود داشت که سعی کردیم بعضی از این کمیته‌ها را ادغام کنیم.
 
خلیلی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین کمیته‌های فدراسیون کمیته پرش است که مجموعه‌ای از مالکان، سوارکاران و پیشکسوتان در آن حضور دارند از هم اکنون نیز برای برگزاری مسابقات پرش در سال آینده در حال برنامه ریزی هستیم و تقویم ورزشی را آماده میکنیم.
 
رده های سنی پایه هدف اصلی فدراسیون رئیس فدراسیون سوارکاری درباره اهداف فدراسیون اعلام کرد توجه بیشتر به شهرستان‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم مخصوصا شهرهای اصفهان، کرمان و شیراز با وجود هیات‌های قوی به خوبی در این عرصه پیشرفت کرده‌اند.
 
وی ادامه داد:رده‌های سنی پایه ازجمله نونهالان، نوجوانان و جوانان جامعه هدف فدراسیون هستند این بدین معنا نیست که تاکنون به این رده توجه نشده اما سوارکاران کم سن و سال تضمین کننده آینده ورزش هستند در ان راستا امسال دو دختر نوجوان را به مسابقات هانونر اعزام کردیم که نتایج قابل قبولی هم کسب کردند.
 
خلیلی اظهار کرد: استعدادیابی در رده‌های سنی  پایه یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده سوارکاری است هم چنین باید مسابقات این رده بسیار پر رونق تر و پررنگ تر برگزار شود.
 
در بخش زنان ریزش داریم
 
خلیلی گفت: دختران و بانوان پس از گذراندن سنین نوجوانی و جوانی و فعالیت در این رشته به علت انجام وظایف زنانه از سوارکاری است می‌کشند و با به دنبال تحصیل می‌روند.
 
توجه ویژه به مالکین
 
رئیس فدراسیون سوارکاری پرداختن به مالکین یکی از برنامه‌های خانواده سوارکاری است هر چه تعداد مالکین بیشتر باشد برخورداری سوارکاران از اسب‌های ورزیده بیشتر خواهد شد هم چنین هفته آینده مسابقات پرش با اسب مالکین نیز برگزار می‌شود.
 
واسطه‌ها باید کمرنگ شوند
 
مسعود خلیلی اظهار کرد: جلوی واردات اسب‌هایی را که در کشورمان نیز وجود دارد را گرفته‌ایم به طوری که واردات اسب از سال گذشته تاکنون حدود یک چهارم کاهش  یافته است این موضوع نا رضایتی‌هایی را به دنبال داشته است، اما رسالت ما سخت گیری در واردات است ما اجازه ورود به هر اسبی که مشکل ژنتیکی دارد نمی‌دهیم.
 
خلیلی اضافه کرد: در ماه آینده یک حراجی اسب در یزد برپا می‌شود که خریداران و فروشندگان بدون حضور واسطه‌ها می‌توانند اسب‌های خود را خرید و فروش کنند.
 
رئیس فدراسیون سوارکاری اظهار کرد: با بزرگترین انجمن پرورش اسب در آلمان قرار داد بسته‌ایم این انجمن بزرگترین انجمن پرورش دهنده اسب در آلمان محسوب می‌شود طی این تعهدنامه هر ایرانی برای خرید اسب از خارج کشور به راحتی می‌تواند از سفارت آلمان ویزا دریافت کند و در کشور مقصد دامپزشک به صورت رایگان اسب خریداری شده را معاینه می‌کند و هر ایرانی می‌توانند تا سه روز بعد از خریداری اسب و نگهداری از آن در صورت پشیمانی اسب را پس دهد.
 
ارتباطات بین المللی را افزایش می‌دهیم
 
خلیلی عنوان کرد: از چندین مسئول فدراسیون جهانی دعوت کرده‌ایم تا به ایران بیانیه هم چنین برای بگزاری مسابقات بین المللی در حال مکاتبه با فدراسیون جهانی هستیم تا بتوانیم رنکینگ سوارکاران ایرانی در ارتقا دهیم بنابراین لازم است با سازمان های بین المللی ارتباط برقرار کنیم.
 
ممکن است زنگ تفریح دیگران شویم
 
خلیلی در پاسخ به این سوال که چرا در مسابقات آسیایی را المپیک حضور نداریم اعلام کرد: سطح ارتفاع موانع ما در سطح آسیا و المپیک نیست کم کم باید ارتفاع را افزایش دهیم تا اضطراب و استرس سوارکاران گرفته شود بعد در مسابقات آسیایی و المپیک شرکت کنیم نمی‌خواهیم زنگ تفریح کشورهای دیگر در مسابقات بین المللی باشیم.
 
قبولی سه طرح فدراسیون ایران در فدراسیون جهانی
 
رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: 5 طرح به فدراسیون جهانی سوارکار ارائه داده‌ایم که سه تای آن مورد تایید قرار گرفته است.
 
اول از همه بها دادن به اسب‌های ایرانی و معرفی و شناسایی آن، دوم ارائه ورزش ولتیج که ترکیبی از سوارکاری و ژیمناستیک است و سوم راه اندازی و سوارکاری برای معلولین، جانبازان و کودکان مبتلا به اوتیسم.
 
هفت برابر بودجه وزارت ورزش درآمدزایی کردیم خلیلی ادامه  داد: حدود هفت برابر بودجه ای که وزارت ورزش و جوانان امسال در اختیار ما گذاشته است توانستیم درآمدزایی کنیم و جای مالی پیدا  کنیم.
 
خلیلی از مصداق‌های درآمدزایی فدراسیون به صدور پاسپورت کار گذاشتن میکروچیپ و هزینه ثبت نام و .. نام برد.
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: اسب ، سوارکاری ، واسطه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار