فاز یک از سه خط نخست متروی اصفهان بعد از 14 سال انتظار به بهره‌برداری می‌رسد.

20 سال انتظار برای راه اندازی یک پروژه زیرزمینیبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  راه‌اندازی قطار شهری اصفهان به دهه 40 بازمی‌گردد که بعد از مطالعات انجام شده، در سال 1355 مسیر پیشنهادی از طرف مشاور خارجی مطرح شد که سرانجامی نداشت و در سال 1363 بر اساس مطالعات برون‌شهری حمل و نقل مدیریت مجتمع فولاد مبارکه، پیشنهاد ایجاد قطار مسافربری منطقه صنعتی حاشیه زاینده رود مطرح و بعد هم پیشنهادهایی که در طی سال‌های 65 و 71 و 73 و تا سال 80 مطرح شد که در نهایت در سال 80 خط یک مترو به طول 5.12 کیلومتر به تصویب رسید که بر طبق آن، اجرای ساخت تونل به تصویب نهایی رسید که آن هم بعد از چند اقدام ناموفق به بن بست رسید.

* پایان انتظار 20 ساله برای مردم اصفهان

کندی سرعت در راه اندازی متروی اصفهان باعث شد تا در مراسم افتتاح فاز نخست خط یک متروی این شهر که با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری رسید، پایان انتظارات 20 ساله را برای مردم به همراه داشته باشد.

استاندار اصفهان در این باره می‌گوید: این اتفاق بعد از پایان 14 سال انتظار محقق می‌شود زیرا این پروژه 20 سال است که طول کشیده است.

با توجه به این که 20 کیلومتر از قطار شهری اصفهان در طول 20 سال محقق شده است، نشان می‌دهد که در بهترین شرایط هر سال یک کیلومتر در این پروژه کار شده است که با توجه به این که کل پروژه 60 کیلومتر است، امید است مردم اصفهان 40 سال دیگر در انتظار اتمام پروژه متروی اصفهان نمانند.

* راه اندازی یک خط از مترو در یک سال

با تغییر در روند عملکرد مدیریت شهری و برنامه‌ریزی اصولی باید سالی 5 تا 6 کیلومتر از خط مترو در یک سال راه اندازی شود زیرا بر اساس آمار 1300 میلیارد تومان اعتبار برای مترو هزینه شده است که 775 میلیارد تومان آن برعهده دولت بوده است که نشان می‌دهد که 60 درصد از منابع مالی آن برعهده دولت و 40 درصد آن نیز برعهده شهرداری بوده است که امید است بر اساس زمان‌بندی 60 ماهه و با سفر رحمانی‌فضلی وزیر کشور به این شهر بهره‌برداری از سه خط قطار شهری انجام و در شش ماهه اول سال 96 خط اول قطار شهری اصفهان که شامل 20 ایستگاه اصلی است، بعد از 20 سال به اتمام برسد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار