مشهد؛

وسایل بازی مهد کودک های خراسان رضوی استاندارد می شود

وسایل و زمین بازی مهد کودک های خراسان رضوی به صورت تدریجی ایمن و استاندارد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد سرپرست معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: در هماهنگی های انجام شده با اداره کل استاندارد خراسان رضوی،استانداردسازی وسایل و زمین بازی در مهدهای کودک و جمع آوری وسایل ناایمن به صورت پیگیر و مداوم انجام می شود.

محمد کتابی افزود: هیچ آمار مشخصی ازتعداد وسایل و زمین بازی غیر استاندارد در مهدهای کودک وجود نداردو تنها از طریق بازدید وسرکشی کاراستاندارد سازی انجام می شود.

وی در خصوص فضای ایمن و استاندارد مهدهای کودک نیز گفت: از پارسال کلیه مهدهای تازه تاسیس ملزم به خرید مکان هایی شده اند که اداره استاندارد تعیین کرده و تائیدیه ایمنی داشته باشد.


کتابی افزود:در اکثر مهدهای کودک قدیمی به دلیل فقدان معیار مشخص برای تعیین استاندارد فضا و ضد زلزله بودن در این زمینه با احتیاط وارد می شود ضمن اینکه اکثر ساختمان ها و بناهای موجود در مشهد از ایمنی ضد زلزله برخوردار نیستند.


وی گفت:با بازرسی های دوره ای و موردی در مهدهای قدیمی کار جایگزینی و جابجایی انجام می شود اگرچه این اقدام بسیار هزینه بر و سخت است.


سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد:در حال حاضر کلیه مهدهای کودک با مشکل تورم و سودآوری پایین مواجه هستند و این جابجایی ها تحمیل هزینه های مضاعف است بنابراین با ملایمت و به صورت تدریجی در این زمینه اقدام و ترغیب به جابجایی صورت می گیرد.


هم اکنون هزار و 557 مهد کودک شهری و روستایی در خراسان رضوی فعال است .

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.