رئیس جمهور مصر با عادل جبیر در قاهره دیدار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کویت، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر روز یکشنبه تلاش های هماهنگ بازیگران منطقه ای و بین المللی را برای دستیابی به راه حلی سیاسی برای مناقشه سوریه خواستار شد.

رئیس جمهور مصر در دیدار با عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت راه حل قابل قبول برای طرف ها باید شأن کشور سوریه را حفظ و آرزوهای مردم این کشور برای آینده ای بهتر را براورده کند.

علا یوسف، سخنگوی ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد سامح شکری وزیر امور خارجه مصر، عصام بن سعید وزیر مشاور عربستان سعودی و احمد القطان، سفیر عربستان در مصر در این دیدار حضور داشتند.

سیسی بر اهمیت تلاش های مستمر برای مبارزه با تروریسم، آغاز روندی برای بازسازی سوریه پس از دستیابی به یک راه حل سیاسی مطلوب و قادر ساختن آوارگان برای بازگشت به خانه هایشان تاکید کرد.

رئیس جمهور مصر در خصوص رابطه با عربستان سعودی، همکاری نزدیک تر را برای پرداختن به چالش های تروریسم، دفع تهدیدهای مداخله خارجی در امور داخلی منطقه عربی و برقراری ثبات در منطقه در جهت منافع مشترک کشورهای عرب، خواستار شد.

وزیر امور خارجه عربستان نیز به نوبه خود بر اهمیت مشارکت راهبردی بین عربستان سعودی و مصر تاکید کرد و تلاش های بیشتری را برای تقویت همکاری در همه زمینه ها خواستار شد.
سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت وزیر امور خارجه عربستان دو نامه را از سوی سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی به سیسی تحویل داد.

یکی از نامه ها دعوت از سیسی برای حضور در چهارمین نشست سران کشورهای عربی - آمریکای لاتین بود که قرار است ماه نوامبر در ریاض برگزار شود.

نامه دیگر شامل پیشنهادی برای ایجاد یک شورای مصری - سعودی برای تقویت روابط دو جانبه در همه حوزه هاست.

دو طرف موافقت کردند تماس های سیاسی را افزایش دهند و نشست کمیسیون مشترک در خصوص رایزنی سیاسی را هر سه ماه یکبار به جای هر یک سال یکبار، برگزار کنند.
سخنگوی ریاست جمهوری مصر خاطر نشان کرد علاوه بر روابط دو جانبه، دو طرف در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی مورد توجه دو کشور گفتگو کردند. دیدگاه های آنها در خصوص همه مسائل تقریبا یکسان بود.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
این سوسیس فکر میکنه خیلی قدرتمنده دیکتاتور وهابی
آخرین اخبار