بر اثر غرق شدن قایق مهاجران در آب‌های نزدیک سواحل یونان، یک زن و دو کودک جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از فرانس24، دست‌کم یک زن و دو کودک پناهجو، در نخستین ساعات صبح امروز (شنبه) بر اثر غرق‌شدن قایق حامل 60 مهاجر در آب‌های نزدیک جزیره «لسبوس» یونان، کشته شدند. ده‌ها سرنشین این قایق که از ترکیه عازم یونان بود، نیز ناپدید شده‌اند. یک بالگرد و قایق گشتی متعلق به «فرانتکس» (آژانس مرزی اروپا)، اجساد مهاجران غرق‌شده را کشف کردند. 

آب‌های اروپا همچنان آیلان‌ها را به کام مرگ می‌کشاند

عملیات جستجوی دیگری که پس از ناپدیدشدن یک کودک 2 ساله افغان، آغاز شده بود هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است. این کودک افغان دیروز از قایق حامل مهاجران به داخل آب پرت شد.  

آب‌های اروپا همچنان آیلان‌ها را به کام مرگ می‌کشاند
  
پلیس ساحلی یونان با اعلام این خبر افزود بیشتر مهاجرانی که تلاش می‌کنند از ترکیه و از طریق «دریای اژه» وارد یونان شوند، قادر به شنا کردن نیستند و جلیقه‌های نجات مناسبی نیز به‌همراه ندارند. «سازمان بین‌المللی مهاجرت» جمعه اعلام کرد حدود 48 هزار مهاجر در یک هفته اخیر، از مسیر دریای اژه، وارد یونان شدند. این درحالی است که بدلیل وخیم‌تر شدن شرایط آب و هوا، خطرات سفر دریایی از ترکیه به یونان به مراتب افزایش یافته است.  

آب‌های اروپا همچنان آیلان‌ها را به کام مرگ می‌کشاند

از ابتدای سال جاری میلادی، حدود 600 هزار مهاجر از طریق دریا وارد قاره اروپا شده‌اند و 3000 پناهجو نیز جان خود را در این سفرهای دریایی از دست داده‌اند.  


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار