ارادت قلبی عکاس به امام حسین (ع) در قاب‌های سرخ عکاسی به تصویر درآمد.

محمد جواد مهمانی هنرمند عکاس در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاهش در فرهنگسرای رازی گفت: در این نمایشگاه 35 اثر با محوریت عزاداری‌های عاشورایی ارایه شده که حال و هوای عزاداران در هیئت‌های محدوده منیره را به تصویر کشیده‌ام.

وی افزود: عکس‌های این عرصه مربوطه به عاشورای سال گذشته است که بیشترین تمرکزم در آن‌ها روی نظم دسته‌های عزاداری بود که عزاداران در فضای عمومی و خیابان‌ها همگی با نظم و قاعده مشخص حرکت می‌کردند و مزاحمتی برای خودروها در حال تردد ایجاد نمی‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر نظم و ترتیب افراد، حزن عزاداران هم جالب توجه بود و به ویژه چشمان اشک‌بار کودکان در لنز دوربین عکاسی‌ام بسیار جلوه می‌نمود یکی از عکس‌ها که به شخصه خودم خیلی با آن ارتباط گرفتم تصویر کودکی است که با لباس سیاه فارغ از هیاهوی سایر بچه‌ها در گوشه‌ای نشسته و انگار تمام حزن عاشورا را درک کرده باشد حال و هوای غمباری دارد.

وی اظهار کرد: برای انتخاب سوژه‌های این نمایشگاه لحظه‌هایی را در نظر داشتم که خودم ارتباط حسی خوبی با آن‌ها بگیرم و عزاداری آن‌ها را احساس کنم از این رو با توجه به گفته‌های مسئولین فرهنگسرا مردم نیز با عکس‌ها ارتباط گرفته‌اند و استقبال خوبی از آن شده است.

وی در پایان با توجه به ارادت ویژه‌اش به امام حسین (ع) گفت: علاقه بسیار زیاد من به امام حسین (ع) موجب شد این بار نمایشگاهم را با محوریت آن حضرت برپا کنم و عزاداری‌های هیئت‌های تهران را در قاب سرخ نمایشگاهم ثبت کنم، «قاب سرخ» تا 5 آبان میزبان هنردوستان است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار