نقاشان مذهبی بیشتر با تکنیک رنگ و روغن واقعه کربلا را تصویر کرده‌اند.

رضا زر‌ریز هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: شروع کارهای مناسبتی من خیلی اتفاقی بود به این ترتیب که چند سفارش کار عاشورایی گرفتم و بعد از اتمام کار و با توجه به ماحصل آن علاقه‌مند شدم تا با محوریت امام حسین (ع) به خلق آثار هنری بپردازم.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه هنرمندان بسیاری تا کنون درباره محرم نقاشی کشیده‌اند ولی بیشتر آن‌ها با تکنیک رنگ و روغن کار کرده‌اند که من سیاه قلم را برای کارهای این چنینی برگزیدم.

وی افزود: هنر همانند علم در طول زمان پیشرفت می‌کند و برداشت‌های بیشتری از یک واقعه تاریخی انجام می‌شود. از این رو من با برداشت و نگاه شخصی و هنری خود به واقعه کربلا مظلومیت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت را به تصویر کشیدم.

زر‌ریز تصریح کرد: در هنگام خلق اثر هنری با مفهوم معنوی و عرفانی شاید ابتدای امر حس متفاوتی نداشته باشی اما به مرور زمان که کار پیش می‌رود و نتیجه را می‌بینی احساس فوق‌العاده‌ای خواهی داشت.

وی در پایان گفت: بیشتر نقاشان واقعه عاشورا را از یک طرح و منظر تصویر می‌کنند که به اعتقاد من عظمت آن به حدی است که هنوز جای کار دارد و هر کس می‌تواند با باورهای قبلی‌اش خالق آثاری متفاوت گردد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار