خیلی از مراکز فرهنگی و هنری شهر به بهانه محرم وارد تعطیلاتی معنادار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پاییز به عطر محرم آمیخته شده، این جا همه چیز بوی حسین (ع) می‌دهد، تک تک خیابان‌ها، کوچه‌ها و حتی خانه‌ها، همه و همه. در این روز‌ها عزادار روزی شده‌ایم که لشکر باطل نقاب از چهره پلید خود برداشت و به سپاه حق تاخت و عالمی را در ماتم و حسرت زلال انسانیت نشاند. به احترام این روز‌ حتی مراکز فرهنگی و هنری شهر هم به عزا نشسته‌اند و تعطیلی خود را اعلام کردند.

نگارخانه‌های خانه هنرمندان یکی از مراکز اصلی هنر است که از پنجشنبه تا شنبه تعطیل است. خانه‌ای که تاکنون میزبان نمایشگاه‌های مختلفی با موضوع و محتوای همین ماه بود.

یکی دیگر از این مراکز، موزه هنر‌های معاصر است که به سوگ می‌نشیند. موزه‌ای که از مهمترین محل‌های هنر و نگهداری از آن است.

فرهنگسراها هم از این قاعده مستثنی نیستند و در این ایام تعطیل هستند مثل فرهنگسرای ارسباران که علاوه بر میزبانی از نمایشگاه‌هایی با موضوع محرم در این ایام به مدت دو روز تعطیل می‌شود.

نگارخانه‌های فرهنگسرای نیاوران نیز به همین ترتیب‌اند اما خود فرهنگسرا با مراسم تعزیه پذیرای شور حسینی است.

علاوه بر این برج میلاد نیز از پنجشنبه تا شش آبان مشمول همین تعطیلات شده است که علاوه بر محرم یکی دیگر از علت‌های این اتفاق تعمیر تجهیزات این مرکز است.

در کنار همه این‌ها نگارخانه شکوه تا 15 آبان، شیرین، لاله، فرهنگستان هنر صبا، شهر کتاب فرشته و چندی دیگر از این مراکز در این ایام همگام با عزای حسینی تعطیل خواهند بود.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار