مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 60‌تن محصول انجیر مرغوب و سالم از باغات واقع در حاشیه قزل اوزن منطقه خلخال برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هادی ذبیحی در بازدید از باغات انجیز بخش خورش رستم شهرستان خلخال اظهار داشت: برداشت محصول انجیر از سطح باغات روستاهای نمهیل، برندق، زاویه جعفرآباد، چنارلق و کزج از توابع بخش خورش رستم این شهرستان آغاز شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 60‌تن محصول انجیر مرغوب و سالم از باغات واقع در حاشیه قزل اوزن منطقه خلخال برداشت شود.

ذبیحی ارقام عمده انجیر تولید شده را از نوع سیاه و زرد و ارقام محلی پیکانی و اسمعلی برشمرد و گفت: سطح زیرکشت این محصول در شهرستان 25 هکتار است که 5 هکتار آن به‌صورت دیم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و متوسط برداشت از هر هکتار 4 تن است.

وی در مورد ارزش غذایی این محصول تصریح کرد: انجیر تولید شده در خلخال سرشار از قند است به‌طوری‌که 50 درصد آن را قند تشکیل می‌دهد و منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین های C‌,‌B‌,‌A است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال در ادامه بیان کرد: محصول انجیر تولید شده به‌صورت تازه خوری روانه بازارهای شهرستان و نیز شهرستان‌های همجوار شده و گاهی به‌صورت خشکبار فراوری می‌شود و به‌دلیل داشتن کیفیت و مرغوبیت بالا مشتری خاص خود را دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.