رهبران اتحادیه اروپا و منطقه بالکان امروز نشستی اضطراری در خصوص بحران مهاجرت برگزار می کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، در پی هشدار بلغارستان، رومانی و صربستان در خصوص بستن مرزهای خود بر روی مهاجران، رهبران اتحادیه اروپا و منطقه بالکان امروز نشستی اضطراری برگزار می کنند.

این سه کشور روز شنبه هشدار دادند مخالف تبدیل شدن به منطقه ای حائل برای صدها هزار مهاجر هستند. بویکو بوریسف – نخست وزیر بلغارستان – پس از گفتگو با همتایان رومانیایی و صربستانی خود اظهار داشت: " اگر آلمان، اتریش و سایر کشورهای اروپایی مرزهای خود را بر روی مهاجران ببندند، ما هم اقدام مشابهی اتخاذ خواهیم کرد."

نشست اضطراری اتحادیه اروپا و بالکان به درخواست "ژان کلود یونکر" – رئیس کمیسیون اروپا – تشکیل می شود. وی از کشورهای درگیرِ بحران مهاجرت خواست به قوانین احترام بگذارند تا پیمان "شنگن" – موافقت نامه برداشته شدن مرز بین چندین کشور اروپایی – به خطر نیفتد.

هفته گذشته اسلوونی و یونان هر کدام به ترتیب پذیرای 47500 و 48000 مهاجر بود. در پی اقدام مجارستان در بستن مرزهای جنوبی خود بر روی مهاجران، اسلوونی با سیل بی سابقه ای از مهاجران مواجه شده است. از آنجایی که این کشور به ورودی منطقه شنگن تبدیل شده است، مهاجران بسیاری می کوشند از اسلوونی خود را به اروپای شمالی برسانند.

 اسلوونی برای مقابله با سیل مهاجران خواستار دریافت کمک های مالی و امنیتی از سوی اتحادیه اروپا شده است. مقامات اسلوونی هشدار دادند اگر اتحادیه اروپا درخواست های این کشور را برآورده نکند، در مرز خود با کرواسی حصار خواهند کشید. صربستان نیز در ماه های اخیر شاهد هجوم مهاجرانی بوده است که از یونان و مقدونیه وارد این کشور شدند تا از این طریق، خود را به شمال اروپا برسانند. 

اتحادیه اروپا از اوایل سال جاری میلادی پذیرای 670000 مهاجر بوده است. مهاجرانی که اغلب آنها از شرایط جنگی عراق، سوریه و افغانستان گریخته و عازم اروپا شده اند. هجوم مهاجران به مرزهای اروپا از جنگ جهانی دوم بی سابقه توصیف شده است.

بیشتر مهاجران از ترکیه، یونان و کشورهای منطقه بالکان وارد آلمان و سایر کشورهای اروپای شمالی می شوند. در نشست اضطراری رهبران اتحادیه اروپا و منطقه بالکان، اتریش، بلغارستان، کرواسی، آلمان، یونان، مجارستان، رومانی و اسلوونی شرکت کرده اند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار