همزمان با عاشورای حسینی 30 هزار غذای نذری در میان سوگواران سید‌الشهدا(ع) شهر دزفول توزیع شد.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران جوان، محرم زمانی است که خوراک روحانی و جسمانی یک جا تأمین می‌شود، به معجزه می‌ماند این که در عاشورا وقتی همه در خیابان‌ها و مساجد و تکایا هستند به همه غذای نذری می‌رسد.

نذری عاشورا به شرکت‌کنندگان در مراسم که هیچ، به همه آنهایی که درخانه مانده‌اند، بیماران، از پا افتاده‌ها و ... هم می‌رسد.

سنت خیرات ناشی از برکت آن است که یکی از بزرگ‌ترین آنها در محرم اتفاق می‌افتد. به یاد لب تشنه امام حسین(ع) و کودکانش خیرات نوشیدنی و سیراب کردن مردم عزادار از پراهمیت‌ترین سنت‌هاست. 

اطعام و خیرات و پهن کردن سفره که هم برکت دارد و هم ثواب، در این دهه نوعی تقدس دارد که عزاداران را نسبت به آن متعهد می‌کند. جای تعجب دارد که در تمام این سال‌ها هیچ موضوعی نتوانسته تأثیری بر خیرات و نذورات مردم بگذارد و هر ساله پربارتر و مفصل‌تر از گذشته سفره‌های نذری گسترده می‌شود .

هیأت مسجد ابوالفضل العباس (ع) (جمشید آباد) دزفول از قدیمی‌ترین هیأت‌های مذهبی این شهرستان است که با نذری صبح عاشورا(حلیم) مشهور شده است و همچنان در صدر مجالس مذهبی فعالیت می‌کند.

طبخ این نذری از شب تاسوعا شروع ، و در بامداد روز عاشورا به اتمام می‌رسد و از ساعت 4 صبح توزیع می‌شود.

این نذری از سال 1330 توسط خادم ابا‌عبدالله مرحوم مشهدی جمشید بزرگی‌خیشگر پایه‌گذاری شده است، سال به سال بر دیگ‌های آن افزوده می‌شود، به‌صورتی که اکنون به 50 دیگ نذری رسیده که از بی‌نظیر‌ترین و قدیمی‌ترین نذری‌ها در دزفول به شمار می‌رود.

این نذری حاوی 280 کیلو گوشت و 25 تن حلیم ،که میان 30 هزار نفر از شهروندان توزیع می‌شود.  
نذری حلیم این هیئت روز عاشورای امسال به مانند سال‌های گذشته در بین مردم،هیئت‌های مذهبی، مساجد، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و زندانیان زندان این شهر توزیع شد.

هزینه قدیمی‌ترین حلیم نذری در دزفول توسط بانیان هیئت و نذورات مردم تامین می شود.

منبع: فارس

براي آگاهي از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.