عضو هیأت رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: موضوع مهم در رابطه با بسته خروج از رکود چگونگی اجرای آن است چرا که بسیاری قوانین نوشته می‌شوند اما اجرای آنها با تأخیر همراه است.

سیده فاطمه مقیمی عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بسته تسریع در رونق اقتصادی که از سوی دولت ارائه شد، گفت: موضوع مهم چگونگی اجرای این بسته است و اینکه چقدر از قوانین و مقررات نوشته شده اجرا می‌شود چرا که خیلی از قوانین نوشته می‌شود اما در اجرای آن تأخیر وجود دارد.

وی افزود: بسته ارائه شده در کل برای شش ماهه دوم سال مناسب است اما بعد از شش ماه با توجه به تغییرات در بازارهای دنیا و خروج از تحریم و همچنین تغییرات در جامعه اروپا باید تغییراتی در این بسته صورت گیرد.

به گفته عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران باید این بسته به عنوان تمرینی برای برنامه ششم در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به نواقص موجود در این بسته گفت: بسیاری از قوانین نوشته می‌شود اما در مرحله اجرا نواقص آن مشخص می‌شود و در این راستا شاید در این بسته به ظاهر نواقص چشمگیر نباشد اما در اجرا ممکن است نواقص بوجود آید.

وی افزود: به عنوان مثال چند سالی است که صحبت از تک‌نرخی شدن ارز می‌شود اما در عمل اجرا نمی‌شود.

مقیمی ادامه داد: در شرایطی که تورم تک رقمی شده باید سود بانکی هم متناسب با آن تک رقمی شود تا سود بالای بانکی منجر به جذب سرمایه‌گذاری به سمت بانک‎ها نشود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار