رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم از استقرار ۳۸ دستگاه آمبولانس در جاده‌های قم در ایام تاسوعا و عاشورا خبر داد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدرضا حسنی با اشاره به اجرای اقدامات لازم توسط اورژانس قم در ایام تاسوعا و عاشورا، افزود: پوشش امدادی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسیر دسته‌های عزاداری و مسجد مقدس جمکران با تعداد ۱۲ آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و ۶ موتورلانس از ساعت ۶ و نیم صبح روز پنجشنبه تا پایان مراسم عزاداری جمعه شب از اقدامات اتخاذ شده توسط اورژانس است.
 
وی گفت: از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده توسط اورژانس می‌توان به استقرار یک اتوبوس آمبولانس با تجهیزات لازم همراه با ۱۴ تخت بستری و احیا و اکیپ کامل درمانی متشکل از پزشک و کار‌شناس فوریت پزشکی در میدان آستانه جهت انجام معاینات اشاره کرد.
 
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: استقرار ۲ آمبولانس و ۲ موتورلانس در مسجد مقدس جمکران از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده توسط اورژانس قم است.
 
وی بیان کرد: علاوه بر استقرار آمبولانس در روزهای تاسوعا و عاشورا با توجه به پیش‌بینی ترافیک در محور‌ها و جاده‌های اصلی و بخش‌های استان علاوه بر ظرفیت فوق، استقرار ۳۸ آمبولانس به همراه پرسنل و تجهیزات از عصر پنجشنبه تا صبح یکشنبه در حاشیه امن جاده‌ها از دیگر اقدامات انجام شده توسط اورژانس ۱۱۵ قم است.
 
حسنی گفت: از دیگر اقدامات اتخاذ شده می‌توان به آمادگی بالگرد اورژانس در ایام تاسوعا و عاشورا جهت انجام مأموریت‌های خاص و پرتلفات جاده‌ای، بکارگیری حدود ۳۰۰ نفر نیروی کادر درمانی تخصصی و فنی، استقرار نماینده اورژانس ۱۱۵ در این ایام در ستاد حرم مطهر و ستاد شورای تأمین شهرستان و همچنین استقرار آمبولانس‌های اورژانس از شب اول محرم تا پایان شب ۱۳ محرم در دفتر مقام معظم رهبری در قم، هیئت‌های رزمندگان و دفتر ریاست قوه قضائیه و مجلس و غیره اشاره کرد

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار