با گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس، همچنان با مسائل و هجوم نیروهای بیگانه به شکل‌های مختلف روبرو هستیم، جشنواره تئاتر مقاومت بستر مناسبی برای بیان این مفاهیم و زنده نگه داشتن آنهاست.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از
ستاد اطلاع‌رسانی این جشنواره؛ نجف قلی‌زاده که با نمایش «تکرار» پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت حضور دارد، عنوان کرد: این نمایش بر اساس متنی از آقای خانیان است. اثری مونولوگ محور که با بهره‌گیری از مولتی‌مدیا، موسیقی و طراحی نور مفاهیم مورد نظر را ارائه کردیم.

او ادامه داد: نخستین دوره‌ای است که در جشنواره تئاتر مقاومت حضور دارم، به نظرم ارائه مفاهیم عظیم فرهنگی، اعتقادی و مذهبی به واسطه هنر تاثیرگذاری چون تئاتر غیرقابل انکار است و عموم مخاطبان می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند. با گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس، همچنان با مسائل و هجوم نیروهای بیگانه به شکل‌های مختلف روبه‌رو هستیم، جشنواره تئاتر مقاومت بستر مناسبی برای بیان این مفاهیم و زنده نگه داشتن آنهاست.

این کارگردان تئاتر با تاکید بر نقش اجراهای عمومی عنوان کرد: برگزاری جشنواره و اجراهای عمومی نمایش‌ها اقدام بسیار مثبتی است که می‌تواند زمینه مناسبی برای حضور مردم در سالن‌های نمایش باشد. من ساکن بومهن هستم، شهری بسیار کم‌جمعیت که تحصیل کرده هنر تئاتر ندارد. خوشبختانه اجرای نمایش به مدت پنج روز در این شهر با استقبال بسیار خوبی رو برو شد. البته ما تبلیغات گسترده‌ای نداشتیم و مخاطبان مان به واسطه دیدن نمایش و تعریف آن برای دیگران سبب آمدن تماشاگران بسیاری به سالن نمایش شدند.

او در پایان خاطرنشان کرد: تنها نکته‌ای که باید مد نظر گرفته شود آن است که اگر در همان روزهای اجرا کارها به صورت زنده مورد نظارت قرار بگیرند بسیار بهتر است.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت با دبیری حسین پارسایی در قالب اجرای عمومی آثار منتخب تهران و سایر شهرهای ایران از ۳۱ شهریور تا هفتم آذر ۱۳۹۴ در حال برگزاری است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار