استاندار کردستان گفت: به منظور ساماندهی مدیریت و امورات مرزی بطور موقت مرزهای کردستان تعطیل بوده و پس از این ساماندهی مجددا معابر کولبری و مرزهای رسمی استان بازگشایی خواهند شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛عبدالمحمد زاهدی  با اشاره ضرورت برخورد جدی اطلاعاتی و عملیاتی با قاچاقچیان سازمان یافته و باندهای سودجو توسط کمیسیون و دستگاههای مرتبط، گفت: امروزه قاچاقچیان حرفه‌ای با روش‌ها و شیوه‌های نوین اقدام به قاچاق کالا و ارز می‌کنند و این موضوع ضربات و لطمات جبران ناپذیری به بدنه اقتصاد کشور وارد می سازد.

وی افزود: بخشی از مردم برای امرار معاش و فرار از بیکاری به امر تبادل کالاهای قاچاق روی آورده اند که باید با چشم پوشی و اغماض بیشتری با آنان برخورد شود و گلوگاه‌های نظامی و انتظامی و ایست بازرسی‌ها باید این تفاوت‌ها را تشخیص داده و معیشت این قشر را مد نظر داشته باشند.

استاندار کردستان بیان کرد: باید به امنیت جسم و روان مردم در نحوه برخورد با کالاهای قاچاق توجه جدی داشت به همین خاطر فرهنگ سازی در امر برخورد با کالاهای قاچاق بسیار مهم و ضروری است و باید مردم در فرهنگ خود اصل حرام بودن، نامناسب بودن و خطرناک بودن کالاهای قاچاق به ویژه در مورد مواد خوراکی، بهداشتی و آرایشی را درک کنند.

زاهدی با تأکید بر اینکه پس از این ساماندهی مبادلات مرزی قانونمندتر خواهد شد و امیدواریم با مدیریت بیشتر برخی امور بتوانیم هم آسایش مردم را برای مبادلات مرزی راحت‌تر کنیم و هم درآمد بیشتری عاید دولت کنیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.