یک روان‌شناس گفت: تصور تغییر رفتار کلی زوجین پس از ازدواج اشتباه است.

محمود بیات روان‌شناس خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرد: تصور اینکه مرد زندگیتان در سال‌های پس از ازدواج از این رو به آن رو شود اشتباه بوده زیرا ممکن است رفتارهایتان تا حدی شبیه یکدیگر شود ولی تغییرات اساسی ایجاد نخواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر نامزد شما در این دوران وابسته به خانواده مخصوصاً مادرش است یا مانند یک کودک نیازمند مادری دلسوز بوده که از او مراقبت کند و همسر خود را به عنوان مادر می‌داند، باید در تصمیم‌ برای ازدواج بیشتر دقت شده و عجله کنار گذاشته شود.

این روان‌شناس تصریح کرد: گاهی زنان دوست دارند که برای همسرانشان نقش مادری ایفا و به راحتی پذیرای این خصلت برخی مردان هستند که در این صورت مشکلی نیست ولی اکثر زنان با این خصلت مخالف و به دنبال شریک زندگی بوده که در کنار آن در لحظات غم و شادی احساس آرامش داشته باشند.

بیات در پایان ادامه داد: تصور اینکه بعد از  ازدواج این خصلت مردان رفع و کاملاً آن چه که همسرانشان انتظار دارند شوند، تصور بیهوده و تصمیم‌گیری بر مبنای آن کاریست اشتباه زیرا امکان شبیه شدن خصلت رفتاری زوجین زیاد ولی تغییر خصوصیات به طور کلی انجام نخواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار