رتبه استاندارد ایران در بین یکصد و شصت کشور جهان از رتبه 31 به 27 ارتقا پیدا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ مدیرکل دفتر آموزش و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در گرگان گفت: این ارتقای رتبه در شرایط تحریم به دست آمد.

علی سعادتی افزود: استانداردها در ایران بر حسب گستردگی دامنه پوشش، دارای پنج سطح کارخانه ای، شرکتی ،ملی، منطقه ای و بین‌المللی هستند که کالاها و خدمات آنها را از نظر ایمنی ، سلامت و اقتصادی بررسی می کنند.

وی گفت ؛تاکنون 80 هزار کالا و خدمت در کشور شناسایی شده که از این میزان 800 کالا مشمول استاندارد اجباری است.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد :امسال تاکنون 121 هزار بازرسی از کارخانه های تولیدی و بازار انجام و بیش از هشت هزارو 500 مرتبه از کالاها نمونه برداری شده است.

وی گفت ؛از این تعداد و در این بررسی ها بیش ازهشت هزار و 400 اقدام حقوقی از جمله معرفی به محاکم قضایی ،پلپ خط تولید، معدوم کردن کالاها و جزای نقدی انجام شده است.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندراد در گرگان گفت:در بازرسی های انجام شده 75 مورد نیز جعل علامت استاندارد کشف شده است.

وی گفت:با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و استانداردسازی کالاها ، دو پل ارتباطی بین استاندارد و مردم ایجاد شده که همه می توانند به سامانه جامع 1517 تماس بگیرند و یا به  10001517 پیامک ارسال کنند.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.