امروزه پوسیدگی دندان به عنوان فراگیرترین بیماری نسل بشر شناخته شده است.

دکتر مهیار شهبازی مقدم متخصص دندانپزشکی ترمیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص لزوم توجه به سلامت دهان و دندان بیان کرد: ما متخصصین دندان پزشکی ترمیمی همانند همه دندانپزشکان در مسیر سلامت دهان و دندانهای افراد جامعه گام برمی داریم ، ولی رسالت ما به سبب تخصصی که داریم سنگین تر است.

 وی ادامه داد : یعنی درمان فراگیرترین بیماری نسل بشر یعنی پوسیدگی دندانی و عواقب ناشی از آن به مسئولیت ما و همه کسانی که در این رشته فعالیت میکنند میافزاید و در نتیجه  ما میباید فراتر و تخصصی تر از سایر رشته های دندانپزشکی در این زمینه فعالیت کنیم. 

 شهبازی اظهار کرد: سلامتی بیمار یعنی سلامتی جسمی و سلامتی روانی که در زمینه سلامتی جسمی در حوزه دهان و دندان و جهت دسترسی به نتایج خوب در رشته دندانپزشکی ترمیمی می باید درمانهایی مطابق با آخرین پروتکل های درمانی روز را انجام دهیم.

وی افزود: است که بدون آسیب یا با کمترین آسیب به بیمار به نتایج درمانی مناسب برسیم و همچنین در زمینه پیشگیری ، پروتکل هایی مثل  CAM BRAدر مورد بررسی ریسک پوسیدگی در بیمار و درمان برمبنای آن باید در نظر گرفته شود. و همچنین بسیارمطلوب است که همه درمانها
 انجام گیرند.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی همچنین عنوان کرد:  در شاخه تامین سلامت روانی بیمار نیز دندانپزشکی ترمیمی یکی از مهمترین نقش ها را در ایجاد لبخند و کمک به بهداشت روانی بیماران ایفا می کند که آنهم میباید بر مبنای MID انجام پذیرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار