اردبیل؛

ضرورت رعایت بهداشت محیطی در توزیع نذورات

مدیر غذا و داروی علوم پزشکی استان اردبیل گفت: بهداشت محیطی برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها در توزیع نذورات باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عبدالرسول ادیب با تاکید به لزوم رعایت نکات بهداشتی و ایمنی غذایی در پخش نذورات ماه محرم تصریح کرد: از جمله موارد قابل تاکید استفاده نامناسب از لیوان های شیشه ای یکبار مصرف بوده که برای نوشیدنی سرد طراحی شده است.

وی افزود: با این وجود به کررات مشاهده می شود که این لیوان ها برای مصرف چای، شیر و شیرکاکائو در نذورات مورد استفاده قرار می گیرد که این شکل از استفاده مورد تائید نیست.

ادیب با بیان اینکه در این نوع از تولیدات پلاستیکی در دمای بالای ۶۰ درجه واکنش های شیمیایی با ماده غذایی ایجاد می شود، متذکر شد: در ادامه، این واکنش ها می تواند منجر به بروز سرطان شود.

مدیر غذا و داروی علوم پزشکی اردبیل علاوه بر نوشیدنی، پخش غذاهای گرم نیز چندان در ظروف یکبار مصرف توصیه نمی شود.

وی استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی را به مراتب مطلوب تر دانست و تاکید کرد: علاوه بر بروز بیماری ها پخش شدن ظروف یکبار مصرف بعد از نذورات موجب آلودگی محیطی می شود.

ادیب خواستار رعایت نکات بهداشتی در مقطع پخش نذورات شد و گفت: تنها با رعایت نکات کوچک می توان از بسیاری از عوارض استفاده نادرست از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.