مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی از برگزاری کارگاه 3 روزه با هدف ارتقاء منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی خبر داد.

برگزاری کارگاه مشارکتی منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی در خراسان شمالی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد، مطهری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی در خصوص برگزاری کارگاه مشارکتی در منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی اظهار کرد: این کارگاه با حضور نمایندگان جوامع بومی، محلی،دستگاههای اجرایی استان، تشکل های زیست محیطی ملی و استانی و جمعی از فعالان محیط زیستی در شهرهای بجنورد و شیروان برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، مدیریت و حفظ مشارکتی منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با رویکرد ارتقاء این منطقه بعنوان پارک ملی صلح و ذخیره گاه زیست کره فرامرزی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اذعان کرد: کارگاه 3 روزه مشارکتی منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با رویکرد ایجاد پارک ملی صلح و دوستی و ذخیره گاه زیست کره فرامرزی در روزهای 28 لغایت 30مهرماه در استان برگزار می شود.

مطهری بیان داشت: منطقه حفاظت شده مرزی گلیل و سرانی با دارا بودن تنوع زیستی و فرهنگی منحصر به فرد و ارتباط زیستگاهی با پارک ملی آرچه بیل و ذخیره گاه طبیعی کپه داغ ترکمنستان، شرایط لازم برای تدوین و اعمال یک مدیریت فرامرزی و یکپارچه را دارا  است.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با وسعتی معادل 15895 هکتار در خراسان شمالی واقع شده و با کشور ترکمنستان در حدود 30 کیلومتر مرز مشترک دارد.

انتهای پیام/ ت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.