سخنگوی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد در صورت پایبندی ایران به مفاد توافق و لغو تحریم‌های این کشور، از سرمایه گذاری در ایران حمایت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی نوشت: سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت لغو تحریم‌های اعمال شده برضد ایران منوط به نتایج تحقیق آژانس بین المللی انرژی اتمی است. 

روزنامه الشرق نوشت سخنگوی وزارت خارجه انگلیس دیروز در گفت‌و‌گو با این روزنامه تاکید کرد تحریم‌های اعمال شده برضد ایران فوری لغو نخواهد شد. لغو تحریم‌ها احتمالا چند ماه طول می‌کشد تا آژانس بین المللی انرژی اتمی از پایبندی تهران به مواردی که برسر آن‌ها توافق شده است، اطمینان یابد. 

وی با بیان اینکه میزان پایبندی ایران به توافق جدول زمانی لغو تحریم‌ها را مشخص خواهد کرد، خاطرنشان کرد به محض مشخص شدن نتایج تحقیق آژانس بین المللی انرژی اتمی بخش قابل توجهی از تحریم‌های اقتصادی و مالی لغو خواهد شد. 

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در پاسخ به پرسشی مبنی بر نقش دولت انگلیس در حمایت از روابط اقتصادی میان دو کشور پس از لغو تحریم‌ها گفت «اگر ایران به تعهداتش احترام بگذارد و تحریم‌های اعمال شده برضد این کشور کاهش یابد، دولت انگلیس از شرکت‌ها و بخش مالی با هدف استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری و تجارت حمایت خواهد کرد.» 

 وی در پایان گفت دولت انگلیس فقط از شرکت بخش‌هایی که درگیر تحریم‌ها نیستند، حمایت خواهد کرد.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار