همایش استانی «احلی من العسل» در بقعه ناصرالحق آمل برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: همایش استانی «احلی من العسل» در بقعه ناصرالحق آمل برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب گفت؛ مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل (احلی من العسل) است.

وی به برگزاری همایش «احلی من العسل» در 24 بقعه متبرکه استان اشاره کرد و گفت: همایش استانی «احلی من العسل» به صورت متمرکز در بقعه ناصرالحق آمل برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه همایش «احلی من العسل» در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می شود، گفت: این همایش با حضور دانش‌آموزان پسر به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ترویج فرهنگ ولایت پذیری نوجوان 13 ساله دشت کربلا ، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ستار علیزاده با بیان اینکه این همایش با مشارکت آموزش و پرورش شهرستانها برگزار می شود، افزود: اماکن متبرکه مازندران در تمامی مناسبت ها میزبان مراسم های مذهبی است و اوقاف با همه نهادها و ادارات در اجرای برنامه ها و مراسم های فرهنگی مشارکت می کند.

انتهای پیام /ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.