پنتاگون سرانجام اعتراف کرد نیروهای آمریکایی به ورودی بیمارستان پزشکان بدون مرز در قندوز افغانستان حمله کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پنتاگون سرانجام روز گذشته اعتراف کرد نیروهای آمریکایی و افغان هفته گذشته به ورودی بیمارستان پزشکان بدون مرز در قندوز واقع در شمال افغانستان حمله کردند.

"جف دیویس،" سخنگوی پنتاگون درباره ورود نظامیان به این بیمارستان گفت: نیروها به دلایل امنیتی به ورودی بیمارستان حمله کردند و فکر می کردند پزشکان بدون مرز در آنجا حضور ندارند.
وی با بیان اینکه نیروهای آمریکایی و افغان برای بررسی خسارت هایی که بمباران بیمارستان در 3 اکتبر ( 11 مهر) برجای گذاشته بود در این مکان حاضر شدند، گفت: تیم های ما نمی دانستند پزشکان بدون مرز در آنجا حضور دارند. آنها برای شکستن در، ناراحت هستند و این مسأله ای قابل درک است.

وی در ادامه با مطرح کردن این وعده که نیروهای ائتلاف، ورودی بیمارستان را در این هفته بازسازی خواهند کرد، گفت:  این نیروها کاری را کردند که نباید آن را انجام می دادند. آنها باید پیشتر با هماهنگی اقدام می کردند.

هفته گذشته سخنگوی پزشکان بدون مرز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، حمله به این بیمارستان را تأیید کرده بود. وی گفته بود ورود این نیروها بدون اعلام قبلی بود و سبب وارد آمدن خسارت هایی به ساختمان بیمارستان شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار