سفیر ایران در امارات متحده عربی گفت: مبلغی که از معلمان ایرانی گرفته شده «ودیعه» است و نه «جریمه» که وزارت آموزش و پرورش پرداخت کرده و پس از موافقت یا عدم موافقت با درخواست اقامت آن‌ها توسط اداره جوازات بازگردانده خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا فیاض در پاسخ به سوالی درباره علت دریافت جریمه از معلمان بازداشت شده ایرانی گفت: بهتر است این کار را کاملاً تمام شده تلقی کنیم و به آن دامن نزنیم چون به نفع مصالح ملی ما نیست.

وی اظهار داشت: این پول را وزارت آموزش و پرورش پرداخت کرده است، نه معلمان؛ این مبلغ ودیعه در قبال درخواست اقامت در امارت ابوظبی است. اگر درخواست اقامت آن‌ها رسیدگی و مورد قبول واقع شود، همان روزی که مهر اقامت در گذرنامه آن‌ها می‌زنند مبلغ را به آن‌ها برمی‌گردانند که این مبلغ برای هر نفر پنج هزار درهم است.

سفیر ایران در امارات افزود: اگر هم با درخواست اقامت آن‌ها موافقت نشد، روزی که به اداره جوازات مراجعه می‌کنند این مبلغ به آن‌ها بازگردانده خواهد شد. هدف از دریافت این ودیعه آن است که افراد به دنبال کارشان بروند و موضوع اقامت را رها نکنند.

فیاض مبلغ دریافتی از سرپرستی مدارس ایران در امارات را 50 هزار درهم عنوان کرد و درباره علت بالا بودن این مبلغ نسبت به معلمان گفت: برای این که سرپرست باید به دنبال کار 9 معلم تحت نظر خود برود که این هم ودیعه است. روزی که تکلیف آن‌ها مشخص شد این مبلغ عودت داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که این مبلغ را هم وزارت آموزش و پرورش پرداخت کرده و از معلمان مطالبه نمی‌شود. در نهایت هم به صندوق آموزش و پرورش بازگردانده خواهد شد.

سفیر ایران در امارات در جواب به این سوال که از کم کاری سفارت انتقادهایی شده است، گفت: بهتر است سفارت در این زمینه اظهارنظر نکند ولی اگر اصرار دارند ما فهرست اقداماتمان را در اختیارشان قرار می‌دهیم که آن وقت به نفع آموزش و پرورش و معلمان و جمهوری اسلامی نخواهد بود.

فیاض اظهارداشت: روز شنبه تمامی معلمان همراه با خانواده‌هایشان که حدود 90 نفر بودند در سفارت گرد هم آمدند و یک جلسه پنج ساعت و نیمی داشتیم. اکثر این وقت به تشکر و قدردانی آن‌ها از سفارت گذشت که باز هم فایل صوتی و ویدیویی آن موجود است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار