امام جمعه مشهد عاشورای 61 هجری راسرآغاز انقلاب در دنیا دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در مراسم عزاداری دهه اول محرم در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: آنچه در عاشورای 61 هجری اتفاق افتاد سرآغاز انقلاب در دنیا بودکه راهبردهای انقلاب را مشخص کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب سیدالشهدا (ع) به عنوان نقطه مرکزی آرمان و قیام حضرت امام حسین (ع) بود افزود: هرچند قیام آن حضرت در کربلا به پایان رسید ولی انقلاب ایشان به پایان نرسیده است.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر فراگیر شدن رسالت پیامبر اکرم (ص) در جهان اظهار کرد: پس از رحلت پیغمبر اسلام (ص) دین آن حضرت ادامه پیدا کرد اما مدیریت پیامبر (ص) در قالب امامت ادامه نیافت و انقلاب آن حضرت دچار ارتجاع شد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه لشگر حضرت امام حسین (ع) از 72 نفر به چند میلیون نفر در دنیا در حال افزایش است گفت: پیشرفت و توسعه ارمغان انقلاب کربلاست و این انقلاب روز به روز در رنگ ها و شکل های مختلف در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه کشورگشایی راه توسعه قلمرو اسلام نیست افزود: محرم و عاشورا تداوم حرکت لشگر 72 نفری حضرت امام حسین (ع) و پذیرش قلبی رسالت پیامبر (ص) توسط مردم دنیاست.

وی با بیان اینکه ابعاد جریان کربلا باید به صورت عقلانی و دقیق بررسی شود اظهار کرد: اسلام باید در جان و عمق دل مردم نفوذ کند تا جهانی شدن رسالت پیامبر (ص) محقق شود و این جریان را حضرت سیدالشهدا (ع) آغاز کرد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: قیام و انقلاب حضرت امام حسین (ع) همواره در طول تاریخ ماندگار است و متناسب با شرایط هر جامعه در دنیا در حال رشد و توسعه است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز در امتداد قیام کربلا با فداکاری مردم به وقوع پیوست و جریان انقلاب به عنوان یک ایده و آرمان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بر کشور حاکم شد.

وی افزود: قیام امام زمان (عج) نیز در امتداد قیام کربلاست.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.