در دیدار وزیر صنعت کشورمان با وزیر خارجه آلمان بر انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دو کشور تاکید شد.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا نعمت زاده در دیدار با اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان گفت: دو کشور سابقه طولانی در همکاری ها دارند و نزدیک به ۵۰ درصد صنعت ایران از صنایع آلمانی تامین می شود. وی افزود: در حال حاضر با تعدادی زیادی از شرکت ها در حال مذاکره هستیم تا پس از اجرای شدن کامل لغو تحریم ها، ‌ همکاری ها عملیاتی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: می توانیم برخی از سرمایه گذاری ها را به صورت مشترک بین ایران، آلمان و افغانستان انجام دهیم. نعمت زاده افزود: پتانسیل همکاری های بین دو کشور بسیار بالاست و ما در بخش صنعت، معدن و تجارت خواستار افزایش سطح این همکاری ها هستیم.

وی تاکید کرد: ما علاقه مند هستیم از تجربیات آلمان در زمینه صنایع کوچک و متوسط استفاده کنیم چرا که در ایران تعداد زیادی از این نوع شرکت ها فعال هستند. در این دیدار وزیر خارجه آلمان نیز گفت: امیدواریم پس از لغو تحریم ها همکاری های خوبی بین دو کشور آغاز شود، زیرا شرایط اقتصادی خوبی در این زمینه وجود دارد.

اشتاین مایر افزود: در چند ماه گذشته، هیات های مختلفی از آلمان به ایران سفر کرده اند و زمینه های مختلف همکاری های بین دو کشور را ارزیابی کردند. ما شرکت های آلمانی را که برای همکاری با ایران آمادگی داشته باشند حمایت می کنیم و آنان را تشویق به سرمایه گذاری در ایران می نماییم.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: بخش مهمی از سرمایه گذاری ها و اقتصاد آلمان در بخش صنایع کوچک و متوسط می باشد و ما آمادگی همکاری در این زمینه ها را داریم. وزیر خارجه آلمان اظهارداشت: کشورش آماده سرمایه گذاری مشترک و بلندمدت در ایران است.

وی گفت: آلمان در اتحادیه اروپا می تواند از بزرگترین شرکای اقتصادی ما باشد و ما آمادگی داریم به صورت سرمایه گذاری های بلندمدت و مشترک همکاری نماییم.
منبع:مهر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.