وزیر خارجه آلمان در آستانه سفر به خاورمیانه، درباره خطر وقوع درگیری بین امریکا و روسیه بر سر سوریه هشدار داده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فرانک والتر اشتاین مایر که در سفر خود از ایران، عربستان و اردن بازدید می‌کند، روز چهارشنبه گفت می‌خواهد «فوراً به روسیه و امریکا هشدار دهد» که عملیات آن‌ها در سوریه «در نهایت منتهی به درگیری» بین این دو کشور نشود.

وی ادامه داد: «باید به ایجاد ارتباط میان ایران و عربستان سعودی کمک کنیم تا در نهایت حضور شرکای منطقه‌ای که به حضور آنان بر سر یک میز نیاز داریم، امکان پذیر شود. من برای همین منظور هفته آتی به ایران و عربستان سفر می‌کنم».

اشتاین مایر روز جمعه عازم تهران می‌شود تا با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران دیدار و گفتگو کند.

وی سپس به عربستان سعودی و بعد از آن به اردن سفر می‌کند.

وزیر خارجه آلمان در حالی این اظهارات را مطرح کرد که مقام‌های امریکا و مسکو قرار بود روز چهارشنبه گفتگوهای تازه‌ای برگزار کنند؛ گفتگوهایی درباره جلوگیری از مواجهه احتمالی جنگنده‌های دو کشور بر فراز آسمان سوریه.

روسیه از هشتم مهر به درخواست دمشق مواضع «گروه‌های تروریستی» از جمله گروه تکفیری داعش را در داخل سوریه بمباران می‌کند که این اقدام با مخالفت امریکا و دیگر اعضای ناتو روبرو شده است.

روسیه و امریکا تا به حال دو بار برای رفع اختلافات درباره حملات هوایی روسیه در سوریه و جلوگیری از برخوردهای تصادفی جنگنده‌های دو کشور در حریم هوایی سوریه با یکدیگر مذاکره کرده‌اند.

نابودی 40 موضع داعش در حملات جدید روسیه

در همین حال، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: جنگنده‌های این کشور در 24 ساعت گذشته 40 موضع داعش از جمله چندین انبار مهمات و اردوگاه‌های آموزشی این گروه تروریستی را هدف قرار داده‌اند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «جنگنده‌های سوخو 24، سوخو 34 و سوخو 25 از فرودگاه حمیمیم، 41 حمله هوایی علیه 40 موضع گروه تروریستی داعش در حلب، ادلب، لاذقیه، حما و دیرالزور اجرا کردند.»

کوناشنکوف افزود: بمب افکن‌های روسیه تاسیسات ساخت بمب و آماده‌سازی خودروهای بمب‌گذاری شده را در حوالی شهر حلب منهدم کردند.

این مقام روس افزود: یک جنگنده روس در منطقه حریتان در استان حلب انبار مهمات داعشی‌ها را نابود کرد.

به گفته وی، جت‌های روسیه یک اردوگاه آموزشی را نیز در کوهستان‌های استان حلب منهدم کردند.

کوناشنکوف گفت: انبارهای اطراف شهر حلب که از آن‌ها برای تجهیز خودروهای داعش به خمپاره، تیربار و ضدهوایی استفاده می‌شد، نیز هدف قرار گرفت.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: جت‌های روس در استان‌های حما و لاذقیه انبارهای مهمات و در نزدیکی شهر دیر الزور یکی از مراکز فرماندهی تروریست‌های داعش را منهدم کردند.

منبع: پرس تی وی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.