معاون وزیر خارجه کویت تاکید کرد کشورش معتقد است گفتگو با ایران باعث حل مسائل منطقه می‌شود، نه درگیری و برخورد با این کشور.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه الحیات در گزارشی نوشت خالد الجار الله، معاون وزیر خارجه کویت، در مصاحبه با این روزنامه گفت کشورش معتقد است که گفتگو با ایران بهتر از برخورد و رویارویی با این کشور است و وی انتظار دارد که پاسخ ایران به درخواست اخیر الشیخ صباح خالد، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت، از تهران برای «آغاز گفتگو با کشورهای خلیج (فارس) به منظور برقراری ثبات منطقه» مثبت باشد. 

الجار الله تاکید کرد: «شرایط منطقه اکنون بسیار پیچیده ودشوار شده است و هر روز متاسفانه بر این پیچیدگی افزوده می‌شود. 

درخواستی که نخست وزیر برای گفتگو با ایران مطرح کرده است، درخواستی کاملا کویتی است برای اینکه ما معتقدیم «گفتگو با ایران، باعث حل مسائل می‌شود نه رویارویی و برخورد با این کشور.» 

به نوشته الحیات، معاون وزیر خارجه کویت در این مصاحبه، وجود تصمیم مشترک میان کشورهای خلیج (فارس) را برای فراخوانی سفرای خود از تهران پس از اقدام اخیر بحرین، تکذیب کرد. 

الحیات نوشت: پیش‌تر الشیخ صباح خالد معاون، نخست وزیر کویت، تاکید کرده بود که کشورهای خلیج (فارس) آمادگی دارند گفتگویی را با ایران با تکیه بر اصول اساسی و مهم، آغاز کنند. 

وی گفت: ما در کشورهای شورای همکاری، معتقدیم که همکاری با کشور همسایه ایران قواعد و اصولی دارد و امیدواریم که به منظور برقراری ثبات و امنیت منطقه این گفتگو را آغاز کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار