مدیرکل دامپزشکی استان از آمار‌ 30 هزار کیلویی لاشه‌های ضبطی دام طی یک سال گذشته خبر داد و این آمر را برای استانی که به نوعی قطب دام و طیور است، خوب ندانست و بر لزوم آموزشی ترویجی دامداران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ نقیبی مدیرکل دامپزشکی استان گفت: طی یک سال گذشته تعداد 15 هزار و 190 لاشه در کشتارگاه‌های استان کشتار شده که حدود 30 هزار کیلو از این کشتار ضبط و معدوم شده است. 

وی تعداد لاشه‌های ضبطی مذکور را برای استان خوب ندانست و گفت: حیف است که تولیدکننده‌‌ای با صرف یارانه و هزینه، دامی پرورش دهد که بنا به دلایل مختلف در کشتارگاه ضبط و از چرخه خارج شود. 

به گفته‌ی نقیبی می‌توان در عرصه مسائل ترویجی و آموزش به دامداران بیشتر فعالیت کرد تا دامداران دام سالمتری را تولید کنند. 

وی همچنین به آمار کشتار طیور نیز اشاره کرد و گفت: طی یک سال اخیر 9 میلیون قطعه طیور کشتار شده که از این تعداد 88 هزار قطعه ضبط شد.

وی همچنین از کشف 50 تن تخم‌مرغ کپک زده در یکی از شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: در سردخانه یکی از شهرستان‌های استان میزان 50 تن تخم‌مرغ کپک زده و 21 تن سنگدان تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد که دستور قضایی برای معدوم کردن آنها گرفته شده است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.