فرستاده سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، از موافقت انصارالله با اجرای قطعنامه 2216 خبر داد، ولی در آن به تأکید این جنبش بر نکات هفتگانه خود اشاره نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "المیادین"؛ "اسماعیل ولد الشیخ احمد" -فرستاده سازمان ملل به یمن- با ارسال نامه‌ای به "بان کی مون" -دبیرکل سازمان ملل- اعلام کرد جنبش انصارالله، با ازسرگیری مذاکرات و اجرای قطعنامه 2216 موافقت کرده است.

این در حالی است که المیادین بر نسخه‌ای از نامه سخنگوی جنبش انصارالله به "بان کی مون" دست یافته است که این جنبش در آن بر نکات هفتگانه مد نظر خود به عنوان یک مدخل مهم برای حل و فصل نهایی نزاع تأکید کرده است.

در نامه "ولد الشیخ احمد" به "بان کی مون" به این نکات هفتگانه که انصارالله بدان اصرار دارد و تأکید می کند که باید در ضمن قطعنامه بین‌المللی به عنوان بسته‌ای واحد قرار گیرد، تصریح نشده است.

جنبش انصارالله از "بان کی مون" خواسته است تا از آن حمایت کند و در همین حین، بر پایبندی‌اش به نکات هفتگانه خود در ضمن بسته‌ای واحد که قطعنامه های شورای امنیت، از جمله قطعنامه 2216 را هم شامل می شود، تأکید کرده است.

در این نامه تصریح شده است که طرف مقابل تا کنون هیچ پاسخ مثبتی را به فرستاده سازمان ملل نداده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار