فرانسه مدعی شد آزمایش موشک های بالستیک ایران خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت و تهدیدی برای جامعه بین الملل است.

فرانسه: آزمایش بالستیکی ایران،نقض قطعنامه های شورای امنیت استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "اسکای نیوز" در خبری فوری به نقل از مقامات فرانسه ادعا کرد: اقدام ایران در آزمایش موشک های بالستیکی، برخلاف قطعنامه های شورای امنیت است و این آزمایش ها، تهدیدی برای جامعه بین الملل به شمار می رود.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه ادعا کرد: ایران بدون توجه به ممنوعیت سازمان ملل متحد، روز یکشنبه یک فروند موشک بالستیک هدایت شونده دقیق و جدید را آزمایش کرد که ظاهرا نشانه ای از پیشرفت در تلاش های ایران برای افزایش دقت زرادخانه موشکی خود است.

نادال در کنفرانسی خبری مدعی شد: «آزمایش موشکی 11 اکتبر ایران نقض آشکار قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این آزمایش موشکی، پیامی نگران کننده از سوی ایران به جامعه بین المللی است.»

نادال تصریح کرد: قطعنامه 1929 شورای امنیت تا زمان راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود درقبال موافقتنامه به دست آمده با گروه پنج به اضافه یک ، به قوت خود باقی خواهد ماند.

فرانسه در مذاکرات شش قدرت جهان با ایران به منظور دستیابی به موافقتنامه ای هسته ای ، یکی از سرسختانه ترین مواضع را در پیش گرفته بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
به کوری چشم دشمن . با امید ساخت موشک های با برد بیشتر و دقیق تر . چون امنیت ما وابسته به همین تسلیحات است
آخرین اخبار