افزایش استفاده از تعویض مفصل در ایران

متخصص ارتوپدی بر لزوم درمان صحیح و ارائه خدمات مناسب بر مکان خاص درمانی برای تعویض مفصل تأکید کرد.

دکتر مرتضی کاظمی رئیس مرکز تحقیقات، عضو هیأت علمی دانشگاه شید بهشتی و جراح ارتوپدی زانو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در کشور ما به علت ساییدگی زانو افزایش سن، بروز حوادث سبب شده که ابتلا به آرتروز افزایش یابد که برای درمان آن پزشکان به سمت تعویض مفصل‌ زانو می‌روند.

وی ادامه داد: شاید در گذشته تعویض زانو یک عمل مرسومی نبود اما امروز یک درمان مناسب برای افرادی که دیگر توانایی راه رفتن را ندارند، ممکن است راه حل مناسبی محسوب شود.

این رئیس مرکز تحقیقات با توجه به هزینه‌ای که برای درمان از بودجه‌ی عمومی پرداخت می‌شود افزود: امیدوارم روزی برسد که خدمات فوق تخصصی در مکان‌های خاص قرار داده شود تا با وجود هزینه‌ بالای آن بهترین خدمات برای بیماران اجرایی شود.

کاظمی بیان کرد: با وجود اینکه فرد با تعویض مفصل به حالت نرمال اولیه بر نمی‌گردد اما نسبت به زانوی تخریب شده مناسب است که عمدتا جراحی ارتوپدی برای این کار نیاز است و درنهایت اگر چه نوع درمان بسیار حائز اهمیت است ولی مراقبت، اصول فیزیکی فرد سبب می‌شود تا بیشترین بازده و استفاده را برد داشته باشد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: همان طور که می‌دانید همیشه و در همه جا پیشگیری بهتر از درمان است به این دلیل افراد با کنترل وزن خود، ورزش های مناسب، کاهش استفاده از پله، راه نرفتن به صورت طولانی مدت در سطح شیب دار و رعایت اصول و شرایط مناسب تا حد امکان سلامتی خود را تضمین می‌کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: مفصل ، زانو ، درمان ، جراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار