رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ریگان گفت: با افزایش همیاران و تلاش های شبانه روزی گشت های محیط زیست، هم اکنون آهوی جبیر ایرانی در ریگان در امان است .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمد سعادت نژاد افزود: در گذشته در این شهرستان به دلیل نبود اداره حفاظت محیط زیست در این شهرستان و نبود همیار محیط زیست، نسل آهوی جبیر ایرانی در حال انقراض بود .

وی به راه اندازی اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان، جلسات متعدد با سران مناطق مختلف،گشت، کنترل، فرهنگ سازی و هشدارهای محیط زیست در خصوص افزایش جریمه های این اداره اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسات، 30 نفر از مردم درخواست همیار افتخاری با محیط زیست را داشتند .

سعادت نژاد با اشاره به اینکه زیستگاه آهوی جبیر ایرانی در شرق استان در ریگان وجود دارد، تصریح کرد: با افزایش همیاران محیط زیست این حیوان نادر در امان است .

وی تأکید کرد: با افرادی که قصد شکار این حیوان نادر و دیگر حیوانات را داشته باشند، بر خورد جدی می شود.

سعادت نژاد یادآور شد: همیاران افتخاری محیط زیست این شهرستان تاکنون به 90همیار افزایش یافته که این امر سبب تشدید نظارت ها بر زیستگاههای این شهرستان شده است.

یادآور می شود: در شهرستان ریگان آهوی جبیر ایرانی، سوسمار دم تیغی ایرانی، مار دوشاخ و دیگر حیوانات نادر در زیستگاههای این شهرستان زیست می کنند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: آهو ، جبیر ، ریگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.