در ادامه رایزنی ها برای توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماسی تلفنی با دبیر کل اتحادیه عرب درباره شرایط سرزمین های اشغالی گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب، و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در تماسی تلفنی درباره نتایج نشست روز گذشته اتحادیه عرب با هدف بررسی راهکارهای حمایت از مردم فلسطین تبادل نظر کردند.

در بیانیه ای که دفتر نبیل العربی پس از این گفتگو صادر کرد آمده است محمود عباس از دبیر کل اتحادیه عرب خواست با هدف جلب حمایت بین المللی از مردم فلسطین، با دبیر کل سازمان ملل متحد و دیگر طرف های بین المللی رایزنی کند.

نبیل العربی نیز در تماس تلفنی با پیتر مورر رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، با او درباره هتک حرمت بی سابقه شهرک نشینان علیه مقدسات در قدس و مسجد الاقصی گفتگو کرد و اظهار داشت این اقدامات با حمایت مقامات رژیم اشغالگر انجام می شود.

دبیر کل اتحادیه عرب در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت تلاش برای جلب حمایت بین المللی از مردم فلسطین و اهمیت پشتیبانی از تدابیر کابینه فلسطین در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض توافقنامه های امضاء شده، تأکید کرد.

دبیر کل اتحادیه عرب از همه کشورها خواست به مسئولیت خود در چارچوب مفاد کنوانسیون ژنو مبنی بر حمایت از شهروندان آگاه باشند. او از مجمع عمومی سازمان ملل متحد، شورای امنیت و دیگر سازمان های حقوق بشری در جهان خواست برای تضمین سلامت و حمایت از شهروندان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی،کمک به این مردم در بازپسگیری حقوق کامل خویش و تشکیل کشور مستقل فلسطین، تدابیر لازم را بیندیشند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار