یک کارشناس اقتصادی گفت: این تفکر که با افزایش تعرفه گمرکی قاچاق نیز افزایش می‌یابد درست نیست، چرا که اگر سازمان‌های ذی‌ربط هماهنگ فعالیت کنند قطعا افزایش تعرفه به تولید داخل کمک کرده و در رشد قاچاق نیز تأثیری ندارد.

افزایش تعرفه گمرکی در رشد قاچاق بی تاثیر استرضا عروجی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش تعرفه گمرکی محصولات وارداتی گفت: تصمیمات کلان کشور نیازمند همکاری و همدلی سازمان‌های ذی‌ربط است.

وی در ادامه تصریح کرد: این تفکر که با افزایش تعرفه گمرکی قاچاق نیز افزایش می‌یابد درست نیست، چرا که اگر سازمان‌های ذی‌ربط هماهنگ فعالیت کنند قطعا افزایش تعرفه به تولید داخل کمک کرده و در رشد قاچاق نیز تأثیری ندارد.

این کارشناس در ادامه به شرایط مساعد کشور به منظور حضور سرمایه‌گذار خارجی اشاره کرد و گفت: در این خصوص باید مسئولان امر بسترهای لازم را فراهم آورند.

عروجی ارزان بودن مواد اولیه، انرژی و نیروی انسانی را راهی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی برشمرد و اظهار داشت: دولت و سازمان‌های ذی‎ربط با مکاتبه با شرکت‌های خارجی می‌توانند تکنولوژی روز دنیا را به ایران بیاورند.

وی در ادامه تصریح کرد: جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در کشور وسیله‌ای است برای ما تا تکنولوژی‌‌های معتبر دنیا را به داخل کشور بیاوریم و دولت نباید اجازه‌‌ی ورود کالای ساخته شده به کشور را بدهد.

این کارشناس اقتصادی افزود: سرمایه‌گذاری شرکت‎های خارجی در داخل کشور به بحث اشتغال‌زایی کمک می‎کند و همچنین بهای تمام شده محصولات را کاهش می‌دهد.

عروجی پرداخت وام کم‌بهره و معافیت‌های مالیاتی را راهی برای جلوگیری از واردات کالا به کشور دانست و گفت: تسهیل قوانین و مقررات، مشوق‎های صادراتی و ارزان فروختن انرژی به تولیدکننده از دیگر عوامل جذب سرمایه‌گذار به شمار می‌آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار