اساسنامه نفت در یک قدمی اخذ هویت حقوقی، سایه اما و اگرها بر سر خط لوله صلح و روزشماری شرکتهای خارجی برای امضای قرارداد جدید نفتی از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در صنعت بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی یکی از شاهرگهای کلید اقتصاد کشور که نیاز به جذب سرمایه‌گذاری دارد. اکثر مسئولان اعتقاد براین دارند که در صورت برداشتن تحریم و آزادسازی پول‌های بلوکه شده زمینه برای توسعه این صنعت فراهم می‌شود.

مسولان صنعت نفت باید تدابیری اتخاذ کنند تا در صورت آزاد شدن پول‌های بلوکه شده این منابع عظیم را صرف پروژه‌های کلیدی نمایند در غیر این صورت بازهم شاهد از دست رفتن سرمایه ملی خواهیم بود.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: اساسنامه شرکت ملی نفت ظرف هفته آینده با بررسی مجلس هویت قانونی و حقوقی پیدا می‌کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه فاینانس چین تنها راه توسعه صنعت پتروشیمی نیست گفت: باید ارتباط خود را با کشورهای اروپایی، کره جنوبی و ژاپن تقویت نمایم.

قائم مقام انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: شرکتهای خارجی به دلیل ابهامات نرخ خوراک گازی پتروشیمی حاضر به ورود به حوزه سرمایه گذاری در این صنعت نشدند.
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی گفت: در حال حاضر پتروشیمی با 70 درصد ظرفیت فعالیت می‌کند بنابراین بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است این میزان به 90 درصد افزایش یابد.
رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور با ناکید براینکه صل 44 قانون اساسی در صنعتCNG به درستی اجرا نشده است گفت: هنوز کارمزد جایگاه‌داران به حق‌العمل‌کاری تبدیل نشده است.
5 محصول تجاري شده شركت دانش بنيان پژوهشگاه صنعت نفت با عنوان شركت گسترش نانو فناوري در نمايشگاه نانو معرفی می‌شود.

دبیر اجرایی گردهمایی بین المللی صنعت CNG از اعلام آمادگی کشورهای اروپایی مانند آرژانتین، آلمان، ایتالیا، استرالیا، قزاقستان، پاکستان در کشور خبر داد.
باگذشت چند سال از قرارداد گازی ایران و پاکستان هنور پروژه صلح به صلح ختم نشده به گونه ای که چندین بار مقامات پاکستانی به بهانه تحریم‌ها از انجام کار سربازده است.
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران از آغاز عرضه آزمایشی CNG به شناورها در منطقه خلیج فارس توسط ایران، خبر داد و گفت: با توجه به بالا بودن حجم قاچاق سوخت مایع، اولین طرح عرضه CNG به شناورها به صورت پایلوت در قشم آغاز شده است.
معاون مدیر کل شرکت Senergy انگلستان با اشاره به اینکه ما در حال مذاکره با شرکتهای ایرانی برای امضای قراردادهای جدید نفتی هستیم گفت: هیچ تحریمی ما را از امضای قراردادهای جدید منع نمی کند.
یک فروند بالگرد آگوستای تحت اجاره شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه نفتی بهرگان در خلیج فارس ساعاتی قبل سقوط کرد.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به اینکه هنوز توافقنامه بین کشتی‌سازان داخلی نشده امضا نشده است، گفت: پیش‌نویس این تفاهمنامه در حال تهیه است.
مدیرعامل بورس انرژی از عرضه گازوئیل در بورس خبر داد و گفت: این فرآورده از انبار نفت ساری و اصفهان برای صادرات به کشور افغانستان مورد معامله قرار می‌گیرد.
مجری طرح توسعه فازهای 16و15 پارس جنوبی با اشار به اینکه هنوز زمان دقیق برای افتتاح این پروژه اعلام نشده است گفت: هدف از اجرای این پروژه پالایش و تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز شیرین است.
مجری طرح آزادگان شمالی با تاکید بر این که نفت تولیدی این میدان مشترک نفت سنگین API17- 19 است گفت: تا پایان مهرماه سال‌جاری تولید نفت از این میدان آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: برای کشوری با دارابودن بزرگترین ذخایر گازی دنیا زیبنده نیست که تنها یک درصد سهم جهانی را بخود اختصاص دهد.
رئیس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میدان‌ها در پژوهشگاه صنعت نفت از بکارگیری 15فناوری برای توسعه پژوهش محور میدان نفت اهواز خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار