طرح ردیابی و شناسایی مگس میوه مدیترانه ای در هزار و 600 هکتار از باغات میاندورود اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود گفت: مگس میوه مدیترانه ای تعداد زیادی میزبان دارد که مهمترین آن ها خرمالو، هلو، شلیل، انجیر، سیب، گلابی، انار و انواع مرکبات است.

سید شبر موسوی با بیان اینکه این آفت به دلیل تعدد میزبان و پتانسیل خسارتزایی بالا در صورت عدم مدیریت مناسب می تواند تا 90 درصد محصول را از بین برده و خسارت جبران ناپذیری را وارد کند افزود: نصب تله های جلب کننده حاوی فرمون و مدفون کردن میوه های آفت زده و ریخته شده پای درختان در عمق بیش از نیم متری خاک، از جمله راهکارهای مناسب جهت کاهش جمعیت و جلوگیری از خسارت است.

به گفته وی؛ در شهرستان میاندورود نیز با هماهنگی کارشناسان پیش آگاهی و شبکه مراقبت مرکبات جهت شناسایی باغات احتمالی آلوده، از ابتدای سال جاری تاکنون از 1600 هکتار از باغات مرکبات و سیاه ریشه شهرستان بازدید و کار ردیابی و شناسایی مگس میوه مدیترانه ای دراین باغات انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه در این راستا تعداد 716 نفر از باغداران منطقه بصورت انفرادی تحت آموزش قرار گرفته و 12 دوره کلاس گروهی برای باغداران برگزار شد ، یادآور شد: با توجه به تلاش های کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود دغدغه باغداران در این خصوص برطرف شود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: ساری ، طرح ، ردیابی ، مگس ، میوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.