هزار هکتار از مزارع مهاباد زیر کشت پاییزه می رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه ؛ مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: پیش بینی می کنیم امسال بیش از 55 هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت پاییزه گندم و جو اختصاص یابد.

محمد دمکری افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 48 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت پاییزه گندم و هفت هزار هکتار نیز به کشت جو اختصاص داده شود.

وی اضافه کرد: از این مقدار بیش از 52 هزار هکتار به صورت دیم و سه هزار و 350 هکتار نیز به صورت آبی زیرکشت خواهد رفت.

وی با اشاره به ارقام گندم و جو در مزارع مهاباد بیان کرد: در مزارع گندم ارقام هما ، سرداری ، زرین ، آذر گواهی شده ، آذر مادری ، سرداری مادری و ارقام بومی و در مزارع جو نیز ارقام بهمن ، دایتون ، آبیدر ، سهند و ارقام بومی کشت می شود.

دمکری با اشاره به اینکه تمامی مزارع توسط پنج مرکز خدماتی جهاد کشاورزی پهنه بندی شده است ، افزود: کارشناسان این اداره با بازرسی از مزارع در حال کشت این شهرستان بر نحوه کشت پاییزه کشاورزان نظارت داشته و توصیه های لازم را به آنها ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: این کارشناسان بر اساس برنامه ریزی های انجام شده با سرکشی مرتب به مزارع کشاورزی ، تنظیم دستگاه ها و ادوات کشاورزی ، ضدعفونی شدن بذرها ، چگونگی استفاده از کودهای شیمیایی ، نکات فنی کشت و اشکالات موجود را بررسی می کنند.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد اظهار کرد: توزیع بذر اصلاح شده بر اساس میزان زمین زراعی کشاورزان انجام شده و تا پایان فصل کشت پاییزه ادامه خواهد داشت به طوری که توزیع بذرهای اصلاح شده با هدف کشت اصولی در مزارع و ارتقای کیفیت و کمیت محصولات در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار می گیرد.

دمکری گفت: آموزش های لازم در هنگام تحویل بذرهای اصلاح شده توسط کارشناسان به کشاورزان در خصوص چگونگی اصول فنی مراحل کاشت ، داشت و برداشت ارقام مختلف ارایه می شود.

وی افزود: بیش از 220 دستگاه بذرکار (ردیف کار) برای کشت پاییزه در این شهرستان ساماندهی شده و رانندگان آنها با شرکت در کلاس های آموزشی ، مهارت های لازم را فرا گرفته اند.

وی همچنین یادآورشد: سالانه افزون بر 70 هزار تن انواع غلات که اغلب شامل گندم و جو می باشد ، در این شهرستان تولید می شود.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: کشت ، پاییزه ، ارومیه ، مهاباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.