مدیر زراعت جهاد کشاورزی کردستان گفت: کشت پاییزه در کردستان از ابتدای مهرماه آغاز شده است و تا 15 آبان ماه ادامه دارد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،محمدصالح احمدی گفت: هر ساله کشت پاییزه از اوایل مهرماه آغاز می شود و امسال نیز با توجه به شرایط آب و هوایی کردستان، کشت پاییزه از ابتدای مهرماه آغاز شده و تا 15 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به تاثیر مستقیم زمان کشت در تولید محصول، به کشاورزان توصیه می‌شود کشت پاییزه خود را هر چه سریعتر آغاز کنند که بهترین زمان برای انجام این کشت تا پایان مهرماه می باشد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی کردستان مبنی بر احتمال بارندگی زودرس در سال زراعی جاری، کشاورزان بهتر است که نسبت به کشت پاییزه به ویژه گندم و جو سریعتر اقدام کنند.

احمدی همچنین در رابطه با امکانات مکانیزاسیون کشت در کردستان گفت: در حال حاضر 95 درصد کشت‌های دیمی و آبی در کردستان مکانیزه هستند وسه هزار و 200دستگاه بذرپاش خطی کار و عمیق کار در کردستان برای انجام این کشت وجود دارد.

وی همچنین از تهیه و تدوین دستورالعمل کشت پاییزه گندم، جو، کُلزا، حبوبات توسط وزارتخانه خبر داد و افزود: این دستورالعمل به کشاورزان ابلاغ شده تا با بهره گیری از آن، کشت خود را به بهترین روش انجام دهند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: در حال حاضر 18 هزار تُن انواع کُود در انبارهای شهرستان‌های مختلف کردستان جهت ارائه به کشاورزان، نگه داری می شود.

وی  از تهیه و توزیع 13 هزار تُن بذور گندم و جو اصلاح شده و فرآوری شده خبر داد و افزود: تا کنونچهار هزار تُن از این میزان بین کشاورزان کردستانی توزیع شده و مابقی آن نیز در حال انجام است.

احمدی در پایان گفت: در راستای جلوگیری از آسیب دیدگی محصولات کشاورزی، 160 تُن سموم ضدعفونی کننده، جهت مبارزه با سیاهک تهیه شده است و بین کشاورزان کردستانی توزیع می شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.