پایین بودن سود دارو عامل کسب و کار نامناسب در سیستم دارویی کشور

پایین بودن سود دارو در صنعت‌، توزیع و داروخانه‌ها سبب ایجاد یک محیط کسب و کار نا‌مناسب در سیستم داروئی کشور گردیده است.

دکتر سید مهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت اظهار داشت‌: اجرای طرح تحول نظام سلامت و طرح پزشک خانواده‌، پوشش خدمات از بستری به سرپایی و داروخانه‌های کلینیک ویژه سبب ایجاد محدودیت‌هایی در بخش خصوصی گردیده است.

وی افزود‌: گرایش فارغ التحصیلان جدید به سمت تاسیس داروخانه‌ها و تکمیل ظرفیت تاسیس با توجه به کاهش حد نصاب جمعیتی از جمله تهدیدهای پیش روی صنعت داروسازی است.

وی به نا مناسب بودن زنجیره توزیع دارو – انحصار – کامل نبودن سبد داروئی شرکت های توزیع اشاره کرد و ادامه داد: مشکلات بودجه‌ای سازمان‌های بیمه‌گر و پایبند نبودن به تعهدات در قرارداد ها سبب شده گردش اقتصادی داروخانه‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود.

سجادی در خصوص قاچاق دارو نیز اذعان داشت‌: داروهای قاچاق و انتقال همه این مسئولیت در سطح عرضه و الصاق برچسب اصالت راه محدود نمودن و قاچاق نیست بلکه باید مسئولیت با وارد کننده و تولید کننده باشد و سیستم بارکد دو بعدی توسط خود تامین کننده درج گردد.

وی خاطرنشان کرد‌: حضور مدیران توانمند و دلسوز در مسند معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه  های علوم پزشکی نیز سبب کاهش تهدیدهای پیش روی جامعه داروسازی بوده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد اعتلای بیشتر داروسازی و خدمات داروسازان در کشور باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار