جزو 10 کشور اول دنیا از نظر علم داروسازی هستیم

مطابق اعلام سایت رسمی ISI در بین 1/100 دانشمندان برتر نام 30 نفر از گروه پزشکی ایران دیده می شود که 16 نفر همکاران متخصص در حوزه داروسازی هستند.

دکتر سید مهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص دانش فنی صنعت داروسازی کشور اظهار داشت : صنعت داروسازی کشور جایگاه ویژه ای  در خاورمیانه دارد و  به لحاظ تولید  95% نیاز داروئی کشور را تامین می کند.

وی با تاکید بر اینکه در تولید نانو داروها ؛ داروهای نو ترکیب و داروهای گیاهی جزو رتبه های 7-15 جهان هستیم؛ افزود: در عرصه خدمات رسانی ، دسترسی آسان مردم به داروسازان ؛ وجود 10000 داروخانه در بخش خصوصی و مراجعه متوسط روزانه 100 نفر به هر داروخانه و 1000000 نفر در روز به داروخانه ها نشان دهنده توان و پتانسیل بالای آموزش عمومی بیماران است .

وی در خصوص اجرای طرح ژنریک تصریح کرد:اجرای طرح ژنریک و آغاز مرحله ورود به برندژنریک   می تواند باعث توسعه و رقابت در بازار داروئی کشور در جهت حمایت از تولید داخل گردد.

دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره به ظرفیت و تعداد بالای فارغ التحصیلان داروسازی اظهار داشت:هر سال شاهد فارغ التحصیلی 1000 نفر هستیم که باید دوره های کوتاه مدت و کاربردی و فرصت های شغلی جدید بویژه در حوزه بیمارستانها ، بازرگانی و صادرات برای آنها تعریف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.