بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان کرمانشاه و نخستین جشنواره تئاتر خیابانی با 19 اجرا و دو کارگاه تخصصی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جشنواره استانی امسال در دوبخش صحنه ای و خیابانی به مدت سه روز "18 تا 20" مهر ماه برگزار شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از برگزاری تئاتر صرف جشنواره ای انتقاد کرد.

ابراهیم رحیمی زنگنه در اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه و نخستین جشنواره تئاتر خیابانی گفت: هنر تئاتر ، هنر فاخر و کاملی است که همه زوایای زندگی را مجسم میکند.

وی اظهار داشت: نمایشنامه های ما از نظر محتوایی ضعیف هستند و تئاتر امروز برای مخاطب خاص جذاب است، ممکن است تئاتری در جشنواره برگزیده شود اما برای مخاطب عام لذت کافی را نداشته باشد.

رحیمی زنگنه تصریح کرد: تئاتر جشنواره ای شده و برای پسند داوران کار تولید می‌شود و تئاتری که در ده جشنواره برگزیده شده در جلب دویست مخاطب ناتوان است.

وی افزود: باید از تعداد جشنواره های به عناوین مختلف کاسته شود و به اجرای عمومی تئاتری بیشتر توجه کنیم و سازوکاری ترتیب بدهیم که جذب مخاطب اصلی ترین عامل برگزیده شدن باشد.تئاتری که پیام داشته باشد مردم را جذب خواهد کرد.

رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه یادآوری کرد: 25 گروه از نمایش های کرمانشاه در جشنواره های ملی و منطقه ای شرکت کردند که 23 جایزه و مقام را در یک سال گذشته به دست آورده اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.