مشاور رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور از آماده بهره برداری شدن یک مرکز آموزش فنی و حرفه ای در شهر "زنگبار" کشور تانزانیا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ داوود ناصری‌امید گفت: ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه ای در شهر "زنگبار" کشور تانزانیا، یکی از ایده های رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور بوده که در راستای دیپلماسی مهارت در دستور کار قرار گرفته است و به زودی با حضور مسئولان ایرانی افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: کار تجهیز این مرکز از یک سال گذشته آغاز شده است.

ناصری امید خاطرنشان کرد: ایران، کار تجهیز هشت کارگاه این مرکز توسط را به عهده گرفته، همچنین ۳۰ نفر از مربیان کشور برای ارائه آموزش های فنی و مهارتی به کارآموزان این مرکز در مرکز تربیت مربی کرج طی مدت یک ماه آموزش دیده اند.

وی افزود: رشته های دانشگاهی متناسب با بازار کار نیستند، تا آنجا که یک سوم دانشجویان کشور در 20 رشته تحصیل می کنند که شاید تنها چهار رشته از این رشته ها فنی و مهندسی باشد.

ناصری‌امید با تاکید بر لزوم گرایش هرم دانشجویی کشور به سمت تربیت تکنسین گفت: بزرگترین مشکلی که پیش روی اشتغال جوانان قرار دارد این است که فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور توان اجرایی و مهارتی لازم برای انجام کار را ندارند.

وی افزود: ارزش مهارت در جامعه کنونی از دست رفته است، باید در کنار مدرک گرایی در جهت احیای مهارت آموزی نیز در کشور برنامه ریزی شود.

ناصری‌امید یادآوری کرد: اگر فارغ التحصیلان دانشگاهی مهارت لازم برای حضور در بازار کار را داشته باشند بیکار نمی مانند، اغلب فارغ التحصیلان بیکار افرادی هستند که مهارت لازم برای حضور در بازار کار را کسب نکرده اند.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.