لوفتهانزا و سوئیس به پرواز بر فراز ایران ادامه می دهند

به نوشته «تریبون دو ژنو» با وجود نگرانی آژانس امنیت پرواز اروپا، پرواز هواپیماهای سوئیس و لوفتهانزا بر فراز ایران و دریای خزر ادامه می یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه فرانوسی تریبون دو ژنو: سازمان امنیت پرواز اروپا نگرانی هایی را مطرح می کند، اما هیچ دستوری در خصوص تغییر مسیرهای هوایی صادر نشده است. شرکت هواپیمایی سوئیس تا این لحظه قصد تغییر مسیر نداشته است.

تعهدات روسیه در قبال درگیری های سوریه و عملیات موشکی روس ها، تا این لحظه شرکت هواپیمایی سوئیس و لوفتهانزا را به تغییر مسیر هوایی وادار نکرده است. سخنگوی لوفتهانزا دوشنبه اعلام کرد، از نظر ما تا این لحظه هیچ ضرورتی (برای تغییر مسیرهای هوایی)‌ وجود نداشته است.

شرکت هواپیمایی سوئیس نیز با لوفتهانزا هم عقیده است. سازمان امنیت پرواز اروپا نگرانی هایی را در خصوص تعهد نظامی روسیه (در سوریه)‌ مطرح کرده است. موشک های شلیک شده از ناوهای جنگی روسیه در دریای خزر، در حقیقت پیش از رسیدن به اهداف خود در سوریه از فراز آسمان ایران و عراق عبور می کند.

هواپیماهای زیادی به مقصد و یا از مبدا اروپا از این مسیر عبور می کنند. به همین دلیل سازمان امنیت پرواز اروپا اطلاعاتی را در خصوص امنیت این مسیرها اعلام کرد. به نوشته روزنامه آلمانی ولت، در حال حاضر این سازمان دستور العمل وی‍ژه ای در این خصوص منتشر ارائه نکرده است.

مایک فولروت سخنگوی شرکت هواپیمایی سوئیس دوشنبه خاطر نشان کرد، این شرکت در حال حاضر دلیلی برای اصلاح مسیرهای خود نمی بیند و به پرواز بر فراز آسمان ایران و دریای خزر ادامه می دهد.

وی گفت: «با این وجود ما به دقت اوضاع را زیر نظر داریم.» این سخنگو افزود:« در صورت صدور دستورالعمل سازمان امنیت پرواز اروپا، شرکت هواپیمایی سوئیس بی درنگ واکنش نشان خواهد داد.»

مایک فولروت تاکید کرد که همواره امکان تغییراتی جزئی در مسیرها وجود دارد، اما این تغییرات می توانند به دلایل جوی و یا فنی انجام بگیرند و الزاما با مسایل امنیتی مرتبط نیستند. شرکت هواپیمایی سوئیس و لوفتهانزا از مدتی پیش، به هیچ وجه بر فراز عراق و سوریه پروازی انجام نمی دهند.

این شرکت از پرواز هواپیماهای خود بر فراز برخی دیگر کشورهای بحران زده از جمله یمن،‌ لیبی، شرق اوکراین، کریمه و سودان جنوبی نیز خودداری می کند.

انتهای خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار