انتشار فایل صوتی مكالمات ایرباس سقوط كرده در كوههای آلپ/ مشخص شدن هویت 78 مسافر

مكالمات صوتی انجام شده در چند دقیقه پایانی قبل از سقوط هواپیمای لوفت‌هانزا منتشر شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اسكای نیوز؛ با پیدا شدن یكی از دوجعبه سیاه پرواز  4U 9525 لوفت‌هانزا، مكالمات انجام شده خلبان و كمك خلبان در چند دقیقه پایانی حقایق جدیدی را برای كارشناسان روشن كرد. تلاش تیم جستجو برای یافتن جعبه سیاه دوم هواپیما – حاوی اطلاعات فنی پرواز - هنوز به نتیجه نرسیده است. 

عملیات شناسایی قربانیان حادثه به دلیل انهدام كامل هواپیما به كندی پیش می‌رود. تیم جستجو موفق شد با كمك گرفتن از اطلاعات دی ان ای، هویت 78 مسافر كشته شده را شناسایی كند. شناسایی قربانیان حوادث هوایی معمولا با استفاده از اطلاعات پزشكی دندان آنها انجام می‌شود؛ اما در مورد پرواز لوفت‌هانزا شدت حادثه استفاده از دی ان ای را به تنها راه حل شناسایی هویت مسافران تبدیل كرد.

روزنامه بیلد مكالمات كامل خلبان و آندریاس لوبیتس كمك خلبان او را منتشر كرده است. ابتدا خلبان نزد مسافران رفت و بابت تاخیر در پرواز از آنها معذرت خواهی كرد. سپس به كابین بازگشت و مجادله مختصری با لوبیتس داشت. خلبان از او خواست برای جبران تاخیر بوجود آمده كابین را ترك نكند و بدون اتلاف وقت به بررسی مسیر پرواز بپردازد. آندریاس لوبیتس به خلبان اطمینان داد مراقب اوضاع است و او می‌تواند به سرویس بهداشتی برود.

خلبان كابین را ترك كرد اما خیلی طول نكشید تا نزد لوبیتس بازگردد. در اطلاعات جعبه سیاه، صدای كلنجار رفتن خلبان با دستگیره در به وضوح شنیده می‌شود. خلبان بارها از لوبیتز خواست در را باز كند و حتی برای این كار از وسیله ای شبیه به تبر ویا چیزی شبیه به آن استفاده كرد.

در این لحظات هواپیما با سرعت ارتفاع كم می‌كرد و زمانیكه بال راست با دیواره های كوه برخورد كرد صدای فریاد مسافران به گوش رسید. چند لحظه جیغ و فریاد مسافران آخرین صدای ضبط شده بوسیله جعبه سیاه بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: هواپیما ، سقوط ، لوفتهانزا ، آلپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار