مخالفان، دولت ترکیه را به کوتاهی و اهمال در قبال تهدیدهای داعش متهم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، مخالفان دولت ترکیه و خانواده های قربانیان سوء‌ قصدهای اخیر، دولت این کشور را به کوتاهی و اهمال در قبال تهدید های گروه تروریستی داعش متهم کردند.

دو روز پس از سوء قصدهای ترکیه هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این حوادث را بر عهده نگرفته است. این سوء قصدها یک صد کشته و پانصد زخمی برجای گذاشت، اما تحقیقات انجام گرفته گروه تروریستی داعش را در این حوادث مقصر معرفی می کنند.

مخالفان، دولت را به اهمال کاری در اتخاذ تمهیدات امنیتی در برابر این تهدید در جریان تظاهرات صلح طلبان متهم می کنند.

صدها نفر شب و روز در مقابل در بیمارستان های آنکارا تجمع کرده اند تا سراغی از نزدیکان شان بگیرند. از حدود پانصد زخمی، یک صد و شصت نفر بستری شده اند و حال برخی از مجروحان حوادث اخیر وخیم گزارش شده است. 

یکی از کسانی که در مقابل بیمارستانی در آنکارا پیگیر حال یکی از اعضای خانواده اش بود، گفت: دختر من دانشجوست و از ناحیه شکم و پا دچار مجروحیت شده است. او اکنون تحت عمل جراحی قرار دارد.
براساس این گزارش، حمله روز شنبه در حالی انجام گرفت که تجمعی در حمایت از کردها در آنکارا در حال برگزاری بود. گزارش ها از کشته شدن یک صد نفر حکایت دارد.

ترکیه هرگز با چنین قتل عامی مواجه نبوده است. مقامات دولتی روز دوشنبه به خانواده های قربانیان اجازه حضور در محل حادثه را داد، اما خیلی زود این حضور به اعتراض علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری مبدل شد. 

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع گفت: سرویس های اطلاعاتی ناتوان هستند و مسئول این وضع دولت است.

دولت هنوز منتظر است که شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را بپذیرد. اما دولتمردان بر این باورند که گروه تروریستی داعش مسئول این سوء قصدهاست. داووداغلو، نخست وزیر ترکیه این گروه را مظنون شماره یک این سوء قصدها معرفی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار