رئیس جمهور ترکیه اذعان کرد ممکن است دولت این کشور در جریان انفجارهای روز شنبه در آنکارا دچار اشتباهاتی شده باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اردوغان در خصوص انفجارهای اخیر آنکارا گفت: منشا اصلی خونبارترین انفجارهای تاریخ ترکیه را باید در سوریه جستجو کرد.

سه روز پس از این انفجارها که بیش از 100 کشته بر جا گذاشت، اردوغان در گفتگویی مطبوعاتی گفت: شکی نیست که قدرت حاکم در این زمینه دچار اشتباه شده است اما باید تحقیقاتی انجام شود تا بتوان مستدل صحبت کرد. وی گفت به شورای بازپرسی دولتی دستور داده است تحقیقاتی در این زمینه انجام دهد.

پس از این انفجارها، بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه نیروهای پلیس که قرار بود حفاظت از تظاهرکنندگان را بر عهده داشته باشند، کم‌کاری کرده‌ و به خوبی نتوانسته‌اند به وظیفه خود عمل کنند.

این انفجارها نزدیک ایستگاه راه‌آهن آنکارا و در حالی رخ داد که قرار بود تظاهراتی در حمایت از صلح در این منطقه برگزار شود.

حزب دموکراتیک خلق‌ها که از حامیان کردها و دشمن قسم‌خورده اردوغان به شمار می‌رود، دولت ترکیه را عامل این انفجارها خوانده است.

با این حال، اردوغان انگشت اتهام را به سوی سوریه دراز کرد و گفت احتمالاً این انفجارها در این کشور برنامه‌ریزی شده است.

احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه گروه (تکفیری صهیونیستی ) داعش را مظنون اصلی این انفجارها خوانده بود.

اردوغان که تا به امروز درباره این انفجارها سکوت اختیار کرده بود، در این گفتگوی مطبوعاتی ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی افزود عاملان این انفجارها محاکمه خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار