در این گزارش از سخت‌کوشی‌ها و ابداع شیوه‌ای نوین در امدادرسانی توسط یک امدادگر گیلانی 53ساله صحبت به میان آمده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ من یک ایرانی هستم و باورم این است با شرایط سختی که تجربه می‌کنم، صلح را برای جهانیان به ارمغان بیاورم.

اینها بخشی از سخنان یک امدادگر گیلانی است که به عنوان عضوی از هلال احمر در این عرصه خدمت‌رسانی می‌کند و بنا به گفه خودش برای نجات جان انسانها تا آخرین نفس وفادار خواهد ماند.

روشی نوین در امدادگری

صداقت و ازخودگذشتگی ویژگی‌ بارز تمامی امدادگران است و هرکدام به شیوه‌ای، امدادرسانی می‌کنند.

دربین این قشر پرتوان، با امدادگری برخورد کردیم که با شیوه‌ای جدید به همنوعان خود امدادرسانی می‌کند.

محمدپاسخی‌درگاه، امدادگری 53 ساله و اهل گیلان(آستانه اشرفیه، روستای درگاه) بوده که 24 سال است حرفه امدادگری را پذیرفته و در 4سال اخیر با 3500 کیلومتر رکاب‌زنی با دوچرخه، به 11استان سفرکرده و در عین حال، اگر در بین مسیر با حادثه‌ای مواجه شود، خدمت‌رسانی می‌کند.

4سال رکاب‌زنی و سفر به 11 استان کشور با دوچرخه

رکاب‌زنی با دوچرخه در سفری 18روزه از تتهران به ساوه، همدان، کرمانشاه، ایلام و در نهایت ورود به کربلا(پیمودن 1100کیلومتر با دوچرخه) ، همچنین رکاب‌زنی در 15روز از تهران به مشهد مقدس، پیاده‌روی از گرگان تا مشهد، رکاب‌زنی در روز خلیج‌فارس از پاسارگاد تا بوشهر، رکاب‌زنی درهفته دفاع مقدس از اندیمشک تا شلمچه، گوشه‌ای از قدرت‌نمایی‌های این امدادگر است.

سخت‌ترین عملیات امدادی

محمدپاسخی در عملیات‌های امدادی بزرگ از جمله زلزله‌بم، سیل گلستان، سیل بوشهر و زلزله اردبیل حضور داشت.

امدادگر گیلانی به سخت‌ترین عملیات خود اشاره کرد و گفت: پس از وقوع زلزله‌بم، به مدت 30 ورز در مناطق زلزله‌زده حضور داشتم و به نوعی سخت‌ترین و دردناک‌ترین عملیات را گذراندم.

لباس هلال احمر را به همه توصیه می‌کنم

پاسخی معتقد است:‌امدادگر هلال احمر باید از توان جسمانی مضاعف برخوردار باشد و در واقع با ورزش‌ و تلاش شبانه‌روزی است که می‌تواند در هنگام مواجه شدن با حوادث، واکنشی معقول و مناسب از خود نشان دهد.

وی می‌گوید هرخانواده باید یک امدادگر داشته‌باشد و درحال حاضر نیز من و اعضای خانوا‌ده‌ام دوره‌های امداد و نجات را گذرانده‌ایم.

امدادگر گیلانی در یک‌قدمی اولین اختراع

محمد پاسخی امدادگر هلال احمر در زمینه اختراع نیز قدمی برداشته و هم‌اکنون اختراع آبی که قرار است 12 نفر را حمل کند، در دست دارد. گفتنی است مورد استفاده دوچرخه آبی، درهنگام وقوع سیل است.

رکاب‌زنی از شیراز تا حرم اما‌م‌خمینی در روز نوجوان

یکی از اقدامات قابل تحسین این امدادگر، این است که به هر شهری که وارد می‌شود به یاد شهدای گمنام آن شهر، درختی را می‌کارد.

این امدادگر پرتوان، هم‌اکنون درنظر دارد 8آبان ماه و به مناسبت روز نوجوان و هم‌زمان با یادبود شهید حسین فهمیده(اولین شهید نوجوان) از شیراز تا حرم امام‌خمینی(ره) را رکاب‌زنی کند.

تشویق و حمایت تنها خواسته امدادگر هلال‌احمر

در پایان مصاحبه، از این امدادگر خواستم که از سختی‌ها و مشقت‌های شغلش برایمان بگوید، اما با تمام شوق و اشتیاقی که به کارش داشت گفت: نجات جان انسانها برایم لذت‌بخش است و هیچ‌وقت از آن خسته نمی‌شوم.

ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که تنها خواسته محمد پاسخی حمایت و تشویق به‌ جای سرزنش از جانب اطرافیان و مسئولان است و معتقد است آدمی با تشویق می‌تواند به اقدامات بزرگ دست یابد...

انتهای پیام/

گفت‌و‌گو با سرخ‌پوشی که با دوچرخه به مردم ایران امداد می‌رساند


گفت‌و‌گو با سرخ‌پوشی که با دوچرخه به مردم ایران امداد می‌رساند

گفت‌و‌گو با سرخ‌پوشی که با دوچرخه به مردم ایران امداد می‌رساند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار