معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از انجام طرح سنجش میزان نیترات و سموم با نمونه برداری از محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: این تحقیق نشان داد محصولات تولید شده در استان نیترات و سموم غیر مجاز ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ دکتر محمود رضا حیدری افزود: سم موجود در تمام محصولات کشاورزی تولید شده در استان کرمان زیر حد مجاز است.

وی به مواد غذایی تولیدی استان اشاره و خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی که از معاونت غذا و دارو مجوز گرفته اند، سالم هستند و تیم های نظارتی این معاونت سلامت آنها را کنترل می کند.


حیدری از مردم خواست: شکایت خود در خصوص مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی را به شماره 10003412105620 پیامک کنند و یا به شماره 31225629 و 1490 اطلاع دهند .

رییس اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز از کنترل مداوم 200 واحد تولیدی در استان خبر داد و گفت: درج نشانگر رنگی برای سنجش میزان نمک و چربی از پایان امسال در واحدهای تولیدی آغاز می شود و کارخانجات سه سال فرصت دارند بسته بندیهای خود را با درج این نشانگر اصلاح کنند .

علیرضا سعید گوهری، کارشناس مسئول اداره نظارت بر مواد غذایی و آرایشی هم در این جلسه با اشاره به اینکه ngo خاصی در کشور برای مشاوره به سرمایه گذاران وجود ندارد، گفت: استان در تولید برخی محصولات اشباع شده ولی در استانی که بیشترین تولید گندم دروم وجود دارد، هیچ کارخانه تولید ماکارونی دیده نمی شود و این نشان از بی نظمی در این حوزه است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: محصولات ، کشاورزی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.