مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به سابقه دیرینه تئاتر در استان توجه جدی به این حوزه از جمله اولویت های این اداره کل است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ؛حسین مسگرانی افزود: پیشینه تئاتر سیستان و بلوچستان بسیار مطلوب بوده به طوری که در حوزه تئاتر آیینی اساتید برجسته و تاثیرگذار استان در سطح ملی و بین المللی شاخص بودند.

وی تصریح کرد: این درخشش تا سالهای 80 تا 82 ادامه داشت اما از دهه 80 به بعد شاهد افت در حوزه تئاتر استان بودیم و از آن پس افت و خیزها در فعالیت هنرمندان ادامه داشت.

وی اظهار داشت: هم اینک گروه های نمایشی خوبی در سطح زاهدان وجود دارد اما تئاتر در شهرستان ها تقریبا جایگاه چندانی ندارد و تنها در سه شهرستان زابل، ایرانشهر و چابهار تا حدودی این هنر فعال است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل در قالب یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت توجه جدی به حوزه تئاتر را در دستور کار قرار داده که در این زمینه مهمترین مساله آموزش است.

مسگرانی ادامه داد: در این راستا با انتخاب یک نفر مسئول در مرکز استان برای تئاتر شهرستان ها بنا داریم زمینه را برای ارتباط مستمر گروه های مختلف نمایشی شهرستانی و آموزش آنان در ادارات هر شهرستان فراهم کنیم.

وی گفت: همچنین اجرای عمومی یکی دیگر از برنامه های این اداره در راستای گسترش تئاتر در استان است به طوری که با تفاهمنامه با معاونت هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از سالن های این اداره به نام فرهنگسرای جوان با تجهیز یک سری از امکانات و همکاری انجمن هنرهای نمایشی تبدیل به تئاتر شهر خواهد شد.

وی با بیان این که تئاتر هنری پرهزینه است؛ از استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شهرداری ها خواست این هنر را مورد حمایت جدی قرار دهند تا درسیستان و بلوچستان شاهد اجرای مختلف تئاتر باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی گفت: هم اینک این جشنواره با نمایش هشت اثر در دو محل تالار زنده یاد فاضلی فرهنگسرای جوان و سرسرای نمایش اشراق مجتمع فرهنگی هنری زاهدان در حال برگزاری است.

مسگرانی ادامه داد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم در این جشنواره علاوه بر این آثار، هنرمندان تعزیه خوان استان نیز چندین اجرا خواهند داشت.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.